יום שבת, יוני 04, 2016

לגז'דר

צילום מסך: נתנאל רודניצקי: "ג'ז'דרתי בחדר שלי אצל ההורים, על הברכיים שלה, בכיתי את החיים שלי." "האח הגדול" עונה 4, "האח הגדול - חושפים את הכול", רשת 13, 2022
צילום מסך: נתנאל רודניצקי. "האח הגדול" עונה 4, "האח הגדול - חושפים את הכול", רשת 13, 2022


לְגַזְ'דֵר
 

סלנג ממרוקאית. נהגה במלרע (הטעם בהברה האחרונה)


1. לבכות - מצער; כאב; התרגשות; געגועים וכדומה; למרר בבכי.

    ***

    אליאב מספר ב"תעודת הזהות" על המעבר שעשה מעולם הדת לעולם החילוני ועל ביטול האירוסין מצידו:

    "אני בן 32 עוד מעט, ורווק. חייב להחליט מה אתה רוצה לחיות. אני יכול לְגַזְ'דֵר מבכי ואומר לבורא עולם "תסלח לי, אבל אני חייב לעשות את זה".

    ("האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022)

    ***

    נתנאל מספר שבמשך 10 שנים הוא נצר סוד ולא סיפר לאימו המאמצת על הקשר בינו לבין אימו הביולוגית, עד שלבסוף סיפר לה לפני כמה חודשים.

    נתנאל: "גִזְ'דַרְתי בחדר שלי אצל ההורים, על הברכיים שלה, בכיתי את החיים שלי כאילו, והיא אומרת: 'רק תגיד, תגיד כבר, למה כל כך קשה לך? תגיד'. ואמרתי ובכיתי לה והצטערתי על כל שנייה."

    ("האח הגדול" עונה 4, "האח הגדול - חושפים את הכול", רשת 13, 2022)

    ***

    מדי פעם "יונת הדואר" מגיעה לבית האח ומעבירה לדיירים מסרים מבחוץ. נתנאל שואל מי עוד אמור לקבל מסרים:

    דרור: "אתה אחרון, ושלך יהיה נראה לי גיזְ'דוּרים מפה עד הודעה חדשה".

    ("האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022)


    2. להתבכיין; לקונן; להתמסכן; ליילל; לקטר; להתלונן; להתמרמר.

    ***

    בין בר וטליה היה ויכוח על ריזלות (ניירות גלגול לטבק), שבו בר האשימה את טליה שהיא לא בסדר. מאוחר יותר טליה ושחף מדברים על בר: 

    שחף: "זה לא שלך, זה שלה. עזבי אותה, שחררי, את נותנת לה להיכנס לך לתוך הראש. הבחורה הזאת לא מוותרת מתחילת העונה על שום דבר. כל פעם שיש משימה ואין את המשפחה שלה בטעות או משהו ספציפית על הראש שלה, היא מתבאסת ומְגַזְ'דֶרֶת כאילו לא יודע מה".

    ("האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022)

    ***

    במשימת זוגות דינה וקאזם זוג. הפרס לזוג המנצח הוא מכתב מהבית. דינה מבקשת מהאח הגדול להתחלף.

    דינה: "קאזם הוא בכיין. אני בחרתי [בו] בשביל לעזור לו, כי הוא בכיין וקוטר וצריך תמיכות, ועכשיו הוא מקטר על זה שהוא מפחד שלא יגיע לו מכתב, אז אני אומרת, או שתחליף אותנו אם אפשר..."

    האח: "אי אפשר להתחלף". 

    דינה: "אי אפשר? יואו איזה באסה, יואו עכשיו הוא יהיה, יעכיר לי את כל היום. [לריווא:] שיבכה עד מחר, שיְגַזְ'דֵר עד מחר, לא מעניין אותי, אין לי כוח".

    ("האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022)



    צילום מסך: נתנאל רודניצקי: "ג'ז'דרתי בחדר שלי אצל ההורים, על הברכיים שלה, בכיתי את החיים שלי." "האח הגדול" עונה 4, "האח הגדול - חושפים את הכול", רשת 13, 2022
    צילום מסך: נתנאל רודניצקי. "האח הגדול" עונה 4, "האח הגדול - חושפים את הכול", רשת 13, 2022


    צילום מסך: נתנאל רודניצקי, טליה עובדיה, שחף רז, אילנה טרננקו, בר כהן ודרור רוקנשטיין. שחף לנתנאל, לקראת הביקור של בן המשפחה: "אתה מוכן לגז'דר?" "האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022
    צילום מסך: נתנאל רודניצקי, טליה עובדיה, שחף רז, אילנה טרננקו, בר כהן ודרור רוקנשטיין. "האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022


    צילום מסך: דינה ערמי שמחי וריווא רסלאן. דינה: "שיבכה עד מחר, שיגז'דר עד מחר, לא מעניין אותי, אין לי כוח." "האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022
    צילום מסך: דינה ערמי שמחי וריווא רסלאן. "האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022






    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה

    שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.