יום שני, יוני 06, 2016

קיצון

צילום מסך: אוהד חמו: "זו חוויית קיצון, באמת." "חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, 2022
צילום מסך: אוהד חמו. "חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, 2022


קיצון

מחליף את "קיצוני". במתמטיקה - "נקודת קיצון (נקודת אקסטרמום) של פונקציה סקלרית היא נקודה שבה ערכה הוא גבוה ביותר או נמוך ביותר." (ויקיפדיה)


1. קצה; לא שגרתי.

"הכנתי מיז אן פלאס של עוגיות שוקולד צ'יפס. לקחתי את זה לקיצון, כמו שדן אמר בעבר: 'או שזה מרסק או שזה מתרסק', ופעם ראשונה העזתי לעשות משהו שלא האמנתי שאני אעז לעשות. לקחת את זה כמה צעדים לקיצון". (נופר זוהר, "משחקי השף" 2, רשת, 2016)


2. שינוי חד; שינוי של 180 מעלות; שינוי לכיוון ההפוך.

***

דניאל מלכה מספר על ילדותו: "בית חם ואהבה חזקה, ופתאום זה מתהפך לקיצון." ("האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022)

3. לכאן או לכאן - בלי אמצע; מוחלט; שני קצוות מנוגדים.

***

נתנאל: "וכרגע בזמן הנתון הזה, את הדבר הכי טוב שקרה לי בבית הזה".

דיאן: "מה זה 'בזמן הנתון הזה'?"

נתנאל: "בזמן הנתון הזה, בחודש הזה".

דיאן: "אתה אומר עוד חודש זה יכול להשתנות?"

נתנאל: "כרגע כלום לא יכול להשתנות. מבחינתי, תמיד, לכל החיים"

דיאן: "אין לך, אתה או לקיצון לפה או לקיצון לפה". 

נתנאל: "אין לי באמצע". 

("האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022)

***

שחף: "אני עובר דברים קשים פה רצח, אני לא בוכה. כי אני גדלתי והדחקתי את כל הדברים האלה. כי להרגיש זה לכאוב. ככה למדתי". 

שרין: "נכון, להרגיש זה באמת כואב, זה כואב להרגיש. שחף, זה כואב להרגיש כל דבר שקורה לך בכל עצם בגוף. זה כואב". 

שחף: "[...] אז את קיצון אחד, לך כואב כל הזמן".

("האח הגדול" עונה 4, רשת 13, 2022)

 

4. בעל מאפיינים חריגים ויוצאי דופן.

***

אוהד חמו בתוך המוביל הארצי של תקופת בית שני שנחשף לראשונה, 18 מטרים מתחת לאדמה: "זו חוויית קיצון, באמת. מים קפואים, אתה בקושי יכול לזוז עם הכתפיים, מעליך אני מניח שיש עשרות, מאות טונות של אבנים ועפר. זה די מטורף, האמת." ("חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, 2022)


5. לא שגרתי; קשה; אינטנסיבי; מלחיץ; פתאומי; רווי מתח; כבד; מוחלט; תובעני; בלתי מתפשר; וכדומה.

***

"אנשים, הקשיים שלהם יוצאים יותר חזק במצבי קיצון." 




צילום מסך: דניאל מלכה: "בית חם ואהבה חזקה, ופתאום זה מתהפך לקיצון." "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: דניאל מלכה"האח הגדול" 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: דיאן שוורץ: "אין לך, אתה או לקיצון לפה או לקיצון לפה". נתנאל: "אין לי באמצע." "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: דיאן שוורץ. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022

צילום מסך: שחף רז: "אז את קיצון אחד, לך כואב כל הזמן."  "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
צילום מסך: שחף רז. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022


צילום מסך: אוהד חמו: "זו חוויית קיצון, באמת." "חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, 2022
צילום מסך: אוהד חמו. "חדשות סוף השבוע", ערוץ 12, 2022







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.