יום ראשון, אוקטובר 02, 2016

כאילו

צילום מסך: עידית אליהו, קטיה אברבוך ומאי שכטר. מאי: "אז הוא אמר 'גם אני כאילו מרגיש מאושר.'". "חתונה ממבט ראשון", 5, קשת 12, מאקו, 2022
צילום מסך: עידית אליהו, קטיה אברבוך ומאי שכטר. "חתונה ממבט ראשון", 5, קשת 12, מאקו, 2022


כאילו

"'את צריכה עזרה?' שמעתי לפתע קול של נער, כאילו הוא קרא את המחשבות שלי." (מתוך ספר הילדים של עינת קדם, "איזה יום נחמד היה לי היום: ספר על נגישות")

 

2. הידמות, השוואה.

***

"במהלך הופעה של הזמרת האהובה, יובל דיין, עלתה אל הבמה באופן ספונטני ילדה מתולתלת והחלה לשיר עם הזמרת. דיין אמרה: 'הרגשתי כאילו הבת שלי שרה לי.'

(קשת ברנסון, חדשות "סרוגים", 14.2.2022)


3. לא אמת.

***

טענתו בחקירה כאילו הוא לא היה במקום בזמן האירוע, התבררה כשקרית.


4. כביכול; עאלק.

***

כן, בטח, שמענו עליך, כאילו אכפת לך ממישהו.


5. תיאור מצב.

***

הוא נראה חיוור מאוד, כאילו הוא עומד להתעלף.


6. כעין.

***

היא שמה על הראש שקית, כאילו כובע. 


7. ספרותי: כאילו להכעיס - כמו דווקא.

***

ניסינו לשכוח את מה שקרה, וכאילו להכעיס הזיכרונות שבים ומציפים אותנו.


8. 

"כאילו" היא גם "באמת"; "אשכרה"; "בעצם"; "בעיקרון"; "ממש"; תכלס"; "לגמרי"; זוהי מילת קישור כמו "תראה", "תשמע", "תקשיב", "אתה יודע", "בוא"; מילת הסבר או הקדמה למידע שיבוא: "כלומר"; "אני אסביר"; "אני מתכוון"; "אפשר להגיד ש..."; "משהו בסגנון הזה"; "זוהי רוח הדברים"; "דֵי"; "שתדע ש..."; ניסיון להעיר או לנער את הצד השני: "הרי", "הלו"; מילה שמסגירה מבוכה וחוסר ביטחון, ולהפך - מילה שמשדרת קלילות וביטחון עצמי.

מעבר לכך ש"כאילו" היא אופנה, הרגל וסגנון דיבור, היא מרככת את האמירה כדי שהדובר לא יישמע תוקפני, חצוף, מתנשא או יהיר. לרוב לא נשתמש ב"כאילו" כשאנחנו כועסים מאוד, אלא כשאנחנו מנסים להסביר את עצמנו או כדי לשדר שאנחנו זורמים. אם אשיב למישהו ששואל אותי אם אפשר להיפגש הערב - "כבר קבעתי משהו", אשמע נוקשה וכבדה. אם אגיד לו "האמת, כאילו... כבר קבעתי משהו", יש בהארכת המשפט ובהתפתלות נימה של כנות והתנצלות. השתהיתי, לא הייתי אסרטיבית ומוחלטת, הייתי עדינה, בזכות "כאילו".

כשהמשפט קצר, הוא נוקשה ומזכיר את הצבא. אנחנו לא רוצים להישמע תמציתיים וחסכוניים, אנחנו לא רוצים להישמע כבדים ורציניים, אלא נעימים, מרוככים, מאירי פנים, קולים. ככל שנוסיף מילים, גם אם אין להן חשיבות בהבנת הכוונה במשפט, כמו "כאילו", "בעצם", "האמת", "תכלס", "בעיקרון", "תקשיב" וכדומה, נעביר מסר שהכול טוב ופנינו לשלום. אדם שבורר את מילותיו בקפידה, שמרכיב משפטים מושלמים ושפתו מדויקת ומהוקצעת, נשמע קר ומרוחק. אדם שמוסיף למשפט אתנחתות של מילים שאינן קשורות, נשמע קול וזורם ומאפשר חיבור קל ומהיר עם הצד השני.

כאילו, מה שאני אומרת זה שכל מה שצריך כדי להעביר מסר של יראת כבוד, של שוויון ושל אהבה, וכדי להראות שאני קולית ובעניינים, זה להוסיף מילה אחת פשוטה, ידידותית למשתמש ולסביבה, כמו סמל של פרצוף מחייך 😀 וכאילו מבחינה זו, "כאילו" עושה את העבודה. אז כאילו... שנה טובה לכם!


😀 ממלאת את המשפט, אווירה של קלילות, חיוניות, יוצרת נופך סיפורי, יוצרת קרבה עם השומעים.

***

"כאילו אין זמן,  כאילו היום עובר ככה [...] כאילו, אני צריכה לקנות פלפל הביתה ולא הצלחתי עדיין. אני לא יודעת איך כאילו אני עומדת לקנות את הפלפל הזה  [...] לא,
כאילו, פעם, כאילו, את יודעת, פעם את בבית אז את כל הזמן יורדת למכולת [...] ואז הרגשתי שכאילו לא יהיה נכון לשנות את השם. אני שמה ו' כאילו לאנשים שאני מחבבת [...]  וכאילו  נורא רציתי בן". (סיוון קליין, "ערב טוב עם גיא פינס", ערוץ 10, 2016) 


😀 יצירת אווירה ידידותית, קרובה, קלילה וזורמת כדי שהשיחה לא תישמע נוקשה, מתנשאת או יבשה.

***

"אז כאילו את בתחום, את מכירה, היית על במות." (המנחה בר רפאלי, "אקס פקטור" 2, רשת, 2015)

***

"איזה שירים כאילו הוצאת?" (יוכי לבן הזוג ששודך לה. "מלחמת המינים", רשת, 2015)

***

שירי מימון: "איך תגרום הפעם ללחץ לא להכריע אותך?"
גבי: "את יודעת, בואי נראה כאילו." ("אקס פקטור" 2, רשת, 2015)

 

* מדגישה את המילים ואת הכוונה; "ממש"; "באמת"; התלהבות.

***

"וכאילו לו [לבעלך] את הכי צריכה להגיד. הכי כל הזמן את צריכה להגיד לו." (חברה של ג'קי, "אחותי ג'קי", 1, הוט, 2016)

***

"ממש כיף, באמת, כאילו, ערב כייפי. כל הנשים אינטליגנטיות, חזקות, וגם כאילו רגישות ומפרגנות. זה וייב מהמם, כאילו, יש פה ממש אנרגיה טובה." (מעיין, "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, 2022)

***

"כאילו תשחרר. כאילו תהיה יותר עם אנשים, כאילו די עם המיטה ואיתה. כאילו תהיו, תקרב אותה גם לאנשים." (בר לאופק, "האח הגדול" 4, רשת, 2022)

***

"אני שומעת הרבה אר אנד בי וסול והיפ הופ וגם ראפ, שאני חושבת שזה דרך ביטוי כאילו מדהימה. הם שרים מהלב, זה  כאילו משהו שבמוזיקה כיום כאילו, נראה לי, קצת חסר." (נעה אמר, "הכוכב הבא 3, מאקו, 2016)

***

"וברור שהצעד הבא שלנו זה הרחבת המשפחה, כאילו, אין פה בכלל צל של ספק." (מיכל, "מאסטר שף" 5, קשת, 2015) 

***

"גם עכשיו, כאילו, כשאמרת לי על [הריב שלי עם קאזם על] הקציצות, זה היה עקיצה חברית? [...] אני מאוד נפגעתי מזה. כאילובאמת נעלבתי [...] אני יודע שזה לא בסדר [איך שהתנהגתי], אני צריך להתמודד עם עצמי, וכאילו, להזכיר לי את זה זה קצת כזה מיותר." (שחף למרינה, "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)

***

"אני מגיל קטן כאילו, מוזיקה זה החיים שלי." (ליאם פיטוסי, "הכוכב הבא" 2022, קשת 12, 2022)

***

"זה מרגש בטירוף. כשאתה קולט אותו [את אבא של שחף] בסלון עם גיטרה כאילו, בא ושר לו, ועוד איזה שיר כאילו." (נתנאל, "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)


 

מדגישה גיחוך; ציניות; תמיהה; הפתעה.

***

"זה הגיוני כאילו?" (נתנאל על בר שתוקפת אותו על כך שלא ניקה. "האח הגדול" 4, רשת, 2022)

***

"[הדירה שלך] בטאבו כאילו? את רצינית כאילו?" (ניסו לנתי, "מטומטמת" 1, הוט 3, 2016)

 ***

"לא, שתדעו לכם שלריב על צעקות בחוץ זה פיפי כאילו." (בר, "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)


משתלבת בהסבר; "כלומר"; "אני מתכוון"; "מה שאני רוצה להגיד זה ש..." וכו'. 

***

"ועבדת מעולה עם הרכב הלייב. כאילו, זה לא דבר שהוא, לא באת עם הידע הזה מהבית." (אסף אמדורסקי, "הכוכב הבא" 2022, קשת 12, 2022)

***

"אין לי בעיה לבוא ולפתוח עם בן אדם, כאילו, אם הוא בא ומשתף אותי וזה משהו הדדי." (נתנאל, "האח הגדול" 4, רשת, 2022

***

"לא, [כליזמר] זה לא על שם החנות, זה כאילו בדורות הקודמים שלי, המשפחה שלי כאילו, הרוב היו נגנים." (עמנואל כליזמר, "אקס פקטור" 2, רשת, 2015)

 

מבוכה; דרך סיפורית; סגנון.

***

"בדרך לפה אמרתי לו 'אני מרגישה שאני מאושרת איתך' [...] אז הוא אמר 'גם אני כאילו מרגיש מאושר.'" (מאי על משה. "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, 2022)

 ***

"כאילו, ההורים שלי גרושים." (משתתפת ב"אקס פקטור" 2, רשת, 2015)


 

😀 מרככת את המסר בשיחה לא נעימה כדי לא להישמע נוקשה, לא רגיש, בוטה, מעליב או אכזרי.

***

"כאילו, אני לא אשקר לך, אני אהיה כנה לחלוטין. אתה כאילו לא, לא הטייפקאסט שהייתי יוצאת איתו, שיצאתי איתו [...] מבחינת נראות, כאילו. וגם יש לי את הקטע הזה שכאילו הייתי בוחרת גברים כזה על פי מראה חיצוני. כאילו, הייתי יוצאת עם גברים שנראים ממש טוב." (רינת לדניאל, "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, 2022)

***

"אתה גם... אתה גם ממש לא הטעם שלי כאילו." (לירז לניסו, "מטומטמת" 1, הוט 3, 2016)

***

אופק התבקש להגיד מי לדעתו יהיה המודח הבא, הוא בוחר בדרור ומסביר לו: "לכולם פה אני מרגיש שאני, כאילו מאוד נפתחו, או מאוד ברגש, וקצת ממך פחות כאילו." ("האח הגדול" 4, רשת, 2022)


חיפוש אחר המילים; חשיפת רגשות.

***

"פשוט בתחום הזה אני כאילו מחפשת ואני לא מוצאת. אני מחפשת ואני מרגישה כאילו משהו חסום. זה רק דמיונות שלי? להמשיך לחפש? או שכאילו... אני לא... אני פשוט הולכת וכל הזמן כאילו... הם רוצים ניסיון נגיד בתחום הזה וכאילו אני מרגישה שאני כאילו לא מצליחה לשבור איזושהי..." (שירן, "זמן מיסטיקה", עונה 5, ערוץ 10, 2015)


😀 ריכוך של האמירה כדי שלא תישמע נוקשה, מחנכת או נוזפת.

***

"תזכרי שהטאבון הוא הנושא של הסיפור. אנחנו כאילו רוצים להרגיש את הטעמים שלו." (רותי ברודו למשתתפת שהכינה את רוב המנה שלה בתנור. "מאסטר שף" 10, קשת 12, 2022)


😀 הנגשת השירות.

***

"הוא אמר שבעוד 20 דקות את כבר נכנסת כאילו." (הפקידה למטופלת, "חלומות מפלסטיק" 4, הוט, 2015)


יחס של כבוד ויראה כלפי הצד השני, כדי לא להישמע מתעמת,   הורדת פרופיל - מילת הסבר/תשובה מבלי להישמע חצוף או מתעמת.

***

"ואני יודע שכאילו בפעם שעברה שהיה לי את האודישן הזה היה לי איזשהו עניין לא סגור איתך... כאילו יחסית היו בעדי פה, בשולחן השופטים." (גבי לשירי מימון, "אקס פקטור" 2, רשת, 2015)


    מעצימה דרמטיות.

    ***

    ליעד מתאר את התגובות של בת זוגו: "לקום באמצע ארוחת ערב במסעדה, להעיף את המיקרופון ולשחות כאילו לכיוון החוף [במקום במפרשית]" ("חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, 2022) 


      מפחיתה מהדרמטיות.

      ***

      "יש סיכוי שהייתי מתחתן איתה, אבל לצערי זה כאילו לא הלך." (אליאב על טליה. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)

      ***

      "אני כן רוצה להוביל לשינוי כאילו בהתייחסות לערבים פה בארץ." (הודא, "חדשות הבידור", הוט,  2015)


      תיאור של מהלך עניינים, כמו "כזה"; and she's like.

      ***

      "אז כאילו היא [אימא שלי] 'למה סחבת את זה איתך עשר שנים?'" (נתנאל, "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022)


      "כמו שאומרים", "מה שנקרא".

      ***

      "אני יכולה להגיד לך שעל בן אדם שאין לי איתו כלום במשותף, שאני כאילו לא רואה את הפוטנציאל, אני גם לא הייתי יושבת ואומרת למה שרין כועסת עליי כל הזמן."  (טליה, האח הגדול 4, רשת, 2022)

       

      בתכלס.

      ***

      "העונה הזאת בשבילי באופן אישי היא מאוד מרגשת, כי אנחנו בזוגות, אתה גם צריך להיות עם מישהו כאילו." (השף אסף גרניט, "משחקי השף" 6, רשת 13, 2022)




      צילום מסך: רינת כץ. "אתה כאילו לא, לא הטייפקאסט שהייתי יוצאת איתו, שיצאתי איתו [...] מבחינת נראות, כאילו." "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, מאקו, 2022
      צילום מסך: רינת כץ. "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, מאקו, 2022


      צילום מסך: מעיין דורי: "כל הנשים אינטליגנטיות, חזקות, וגם כאילו רגישות ומפרגנות."  "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, מאקו, 2022
      צילום מסך: מעיין דורי. "חתונה ממבט ראשון", עונה 5, קשת 12, מאקו, 2022

      צילום מסך: נעה אמר: "אני שומעת הרבה אר אנד בי וסול והיפ הופ וגם ראפ, שאני חושבת שזו דרך ביטוי כאילו מדהימה." "הכוכב הבא" 3, קשת, מאקו, 2016
      צילום מסך: נעה אמר. "הכוכב הבא" 3, קשת, מאקו, 2016


      צילום מסך: נתנאל רודניצקי: "כשאתה קולט אותו [את אבא של שחף] בסלון עם גיטרה כאילו, בא ושר לו, ועוד איזה שיר כאילו." "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
      צילום מסך: נתנאל רודניצקי. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022


      צילום מסך: גבי. (שירי מימון: "איך תגרום הפעם ללחץ לא להכריע אותך?" גבי: "את יודעת, בואי נראה כאילו."). "אקס פקטור" 2, רשת, 2015
      צילום מסך: גבי. "אקס פקטור" 2, רשת, 2015


      צילום מסך: בר רפאלי ומשתתפת באקס פקטור. בר: "אז כאילו את בתחום, את מכירה, היית על במות." "אקס פקטור" 2, רשת, 2015
      צילום מסך: בר רפאלי ומשתתפת ב"אקס פקטור". "אקס פקטור" 2, רשת, 2015

      צילום מסך: עמנואל כליזמר: "המשפחה שלי כאילו, הרוב היו נגנים." "אקס פקטור" 2, רשת, 2015
      צילום מסך: עמנואל כליזמר. "אקס פקטור" 2, רשת, 2015

      צילום מסך: נתנאל רודניצקי. "כאילו כשסיפרתי לה [לאימי], אז כאילו היא 'למה סחבת את זה איתך עשר שנים?'" "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
      צילום מסך: נתנאל רודניצקי. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022


      צילום מסך: קרן פלס, ליאם פיטוסי ורביב כנר. ליאם: "אני מגיל קטן כאילו, מוזיקה זה החיים שלי". "הכוכב הבא" 9, קשת 12, מאקו, 2022
      צילום מסך: קרן פלס, ליאם פיטוסי ורביב כנר. "הכוכב הבא" 9, קשת 12, מאקו, 2022


      צילום מסך: ניסו (אבי דנגור) ונתי (שלי קליין). ניסו: "[הדירה שלך] בטאבו כאילו?" "מטומטמת" 2, הוט 3, 2017
      צילום מסך: ניסו (אבי דנגור) ונתי (שלי קליין). "מטומטמת" 2, הוט 3 (הוט ביוטיוב) 2017


      צילום מסך: אסף אמדורסקי: "ועבדת מעולה עם הרכב הלייב. כאילו, זה דבר שהוא, לא באת עם הידע הזה מהבית." "הכוכב הבא" 9, קשת 12, מאקו, 2022
      צילום מסך: אסף אמדורסקי. "הכוכב הבא" 9, קשת 12, מאקו, 2022

      צילום מסך: בר כהן ואופק לוי. בר: "כאילו תשחרר. כאילו תהיה יותר עם אנשים." "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
      צילום מסך: בר כהן ואופק לוי. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022

      צילום מסך: השף אסף גרניט: "העונה הזאת בשבילי באופן אישי היא מאוד מרגשת, כי אנחנו בזוגות, אתה גם צריך להיות עם מישהו כאילו." "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
      צילום מסך: השף אסף גרניט. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022


      צילום מסך: הודא נקאש: "אני כן רוצה להוביל לשינוי כאילו   בהתייחסות לערבים פה בארץ". "חדשות הבידור", הוט בידור ישראלי,  2015
      צילום מסך: הודא נקאש. "חדשות הבידור", הוט בידור ישראלי, 2015

      צילום מסך: אליאב טעטי. "יש סיכוי שהייתי מתחתן איתה, אבל לצערי זה כאילו לא הלך." "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022
      צילום מסך: אליאב טעטי. "האח הגדול" 4, רשת 13, 2022









      הטור "כאילו, ההורים שלי גרושים", התפרסם בהארץ ב-2.10.2016



      1 מיכל 21:58 02.10.2016
      הסבר יפה
      התגעגעתי


      2 Guy 22:32 02.10.2016
      טור נחמד ! בלי כאילו אפילו
      As if it wasnt a lifetime Spent on connecting the dots There was no pattern.


      3 דויד 09:59 04.10.2016
      טור יפה ומחכים, אבל היה ראוי להתייחס לזה שזה תרגום תרבותי של like


      4 EXTRA-שמאל 18:48 04.10.2016
      הישראלים הם לא "כאילו" אנלפאביתים, הם ממש אנלפאביתים.
      וגם עילגים לא "בכאילו".


      5 אפרת 21:21 04.10.2016
      נפלא
      לא בכאילו :)


      6 אנא ממך 06:21 05.10.2016
      הקדישי טור ל״מלא״ - אוהבת אותך מלא


      7 עברי 21:56 14.10.2016
      סו
      סוג של,,,,,


      8  
      Kristy 14:05 29.12.2016
      I've been loikong fo
      I've been loikong for a post like this forever (and a day)

      אין תגובות:

      הוסף רשומת תגובה

      שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.