יום שלישי, 9 ביוני 2015

לקט ציטוטים 1



דייט בחשכה, רשת




יש לומר "לילות כימים", כלומר האדם פועל רבות, גם כשהוא אמור לישון: "קרוב משפחתו של תאג'י, חבר הכנסת אחמד טיבי, קיבל את ההודעה על מותו ואמר שמדובר באיש אציל שעשה ימים כלילות למען הכלל" ("אולפן שישי", ערוץ 2, 5.10.2012)
"אתה מאוד נתינתי" (יוסף אילון, "נתיבי אילון" ערוץ 10)
במקום קדימות. תקדים - דוגמה למעשים דומים שייעשו בעתיד: "ניתן לך תקדים" (אילון יוסף, "נתיבי אילון", ערוץ 10)
במקום רבגונית: "אני רב גיוונית" (אתי חזן, "דייט בחשכה" פרק 7, רשת TV)
"הוא לא כרגע מבושל לאישה?" - "הוא עוד לא מבושל" ("דייט בחשכה" פרק 7, רשת TV)
"תפסתי בן אדם שהיה סוטה, אבל מכיוון שהפעלתי כוח יותר מדי סביר, נשברה לו היד" (המאבטח מספר על העבר שלו כמאבטח ומה קורה כשמפעילים כוח יותר מדי סביר, חדשות 10 26.4.15נענע 10)
"כי אתה יודע, זה ברור לי שזה אלף-בית של גימל-דלת" ("TLV עושים את תל אביב", הוט בידור ישראלי)
"אני מתנשפת מדעתי" (האם, לאחר שבנה שהיה בחו"ל רצה להפתיע אותה וחזר לארץ בלי להודיע לה, "צינור לילה", ערוץ 10)
טענות יכולות להיות חסרות שחר. שאלות - לא: "בוודאי דן, אתה שואל אותי שאלות קיטבג חסרות שחר" (שלי יחימוביץ' לדן מרגלית ששאל אותה האם היא מכירה בזכותו של תשובה שיהיה לו דובר, "תיק תקשורת", 4.6.15, ערוץ 23)
או "על חשבון אזרחים" או "על גבם של אזרחים": "על חשבון גבם של אזרחים" (חדשות ערוץ 10, 7.6.15)
בכל רמ"ח אבריו: "בכל רמ"ח של התנהגות" (נירו לוי, האח הגדול VIP, קשת)
כל הפוסל במומו פוסל: מי שפוסל אחרים בשל מום שלהם, משליך עליהם את המום שלו: "איך אתה אומר, מומו במומו מטיל? איך זה הולך?" (נירו לוי, האח הגדול VIP, קשת)
"הדייר הראשון שאני ארצה להעמיד להדחה השבוע היא סטלה. למה? שאלה רטורית כאילו" (שיר אלמליח, האח הגדול VIP, קשת) שאלה רטורית"שאלה המכילה בתוכה את התשובה, שנועדה להבליט רעיון או לעשות רושם. שיר אלמליח התכוונה שהתשובה לשאלה למה היא רוצה להדיח את סטלה ברורה וידועה, אך במקרה הזה השאלה "למה" אינה שאלה רטורית כיוון שמטרת השואל היתה לקבל עליה אינפורמציה. לפוסט "שאלה רטורית"
רוח רעה = טירוף הדעת: "אבל אני אומרת לך את זה ברוח טובה, לא ברוח רעה" (סטלה עמר, האח הגדול VIP, קשת)
"הכל אצלי פתוח, הכל אצלי שקוף...הפתיחות, חוסר הווילונות, המסכות, קירות ברזל" (אורן חזן מסביר מדוע נטפלים דווקא אליו, חדשות ערוץ 10, 9.6.15)
"המבסוּטיות שלי היתה מאוד מותנית" (אבי אטינגר, "גולשי ספות 2", הוט 3)
"של יגע ודם, מה שאתה לא רוצה" ("מפונקים", רשת TV) דם, יזע ודמעות: "לא אוכל להציע אלא דם, עמל, דמעות ויזע" - מתוך נאומו של צ'רצ'יל בפני בית הנבחרים הבריטי של הפרלמנט הבריטי ב-13 במאי 1940, במהלך הימים האחרונים של ניצחון גרמניה על צרפת (ויקיפדיה)
"(יש מישהי משמעותית בחיים שלי וקוראים לה אימא) שכואבת בגזע ויגון, בדמעות של תנין" ("מפונקים", רשת TV) דמעות תנין: "במאה ה-16 דיווח ההרפתקן וסוחר העבדים ג'ון הופקינס כי תנינים באיים הקריבים מזילים דמעות כדי לפתות את קרבנותיהם להתקרב לטווח הלסתות. לאחר שהדעה הקדומה הזואולוגית התבססה, השתמש שייקספיר בדימוי זה לציין צער מזויף" (ויקיפדיה)
במקום נשים: "היום האישות רוצות להיות שרי אריסון" ("מפונקים", רשת TV)
במקום גידול ילדים: "עבודה, ילדים, גידולים, עניינים" ("מפונקים", רשת)
"בושם טוב פעם בחודש, חולצה טובה, נעל טובה" ("מפונקים", רשת TV)
"מה קרה?" - "כולי פרות" ("מפונקים", רשת TV)
"מה שאני אאמץ מכל התהליך הזה וייקח אותי איתי לאורך כל הדרך עד לצמיתות, זה האמיצוּת שלי" ("מפונקים", רשת TV)
במקום כפפות של משי: "עד עכשיו התנהגנו איתך בכפפות של פאקינג זהב" (סטלה עמר, האח הגדול וי-איי-פי 2, קשת)
"שייסע" (עונה לחברתה שאומרת לה "את קולטת שהקוף הזה נשא... איידס?,  "סטופ כדור הארץ", הוט 3)
סוס מנצח: "איך אומרים? 'לא מחליפים סוס בריא'?" (איילת זורר, חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי)
גבי עמרני מתייחס לשרת התרבות מירי רגב ולדבריו של עודד קוטלר (שהתקשורת מכנה אותם "נאום הבהמות"), ומתכוון לכך שהדברים נאמרו ברגע של כעס, בעוד שאדם חמום מוח הוא אדם שקל להרגיז אותו: "שני הצדדים היו חמומי מוח" (גבי עמרני, הצינור, 5.7.15)
________________________