יום חמישי, 4 ביוני 2015

את לא מבינה / אתה לא מאמין



הוא: וואו את לא מבינה איזה אירוע זה היה.
היא: כן? היו הרבה אנשים?
הוא: מה זה הרבה, את לא מבינה.
היא: איך היה האוכל?
הוא: את לא מבינה איזה אוכל מדהים, הם נתנו את כל סוגי המאכלים. אחר כך היתה הרצאה של פרופסור אחד. את לא מבינה איזה מעניין זה היה.
היא: כן? על מה הוא דיבר?
הוא: עזבי, את לא תביני.

אתה לא מבין / אתה לא מאמין
זה לא ייאמן, אין לתאר, אתה לא יכול לתאר לעצמך, קשה להאמין לזה אבל זאת האמת, זה מדהים.
אמור לבטא את עוצמת הרגשות שלי, את עומק החוויה שקשה להעביר אותה למישהו אחר שהוא לא אני, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שלילה, בהפוך על הפוך. כשם שכשאנחנו אומרים "די, לא נכון", אנחנו אומרים שאנחנו דווקא כן מאמינים לזה שסיפר לנו משהו, כך כשאנחנו אומרים "אתה לא מבין" אנחנו אומרים לו: אני יודע שאתה כן מבין.
בניגוד ל"אתה קולט?", שבו לרוב הצד השני נמצא עם הדובר במעמד האירוע, ב"אתה לא מבין" הדובר מספר לצד השני על משהו שהוא לא היה שותף לו.

"באסה, איך אני מבואס, את לא מבינה איך אני מבואס" (איציק זוהר, האח הגדול VIP 2, 2015, קשת)
"את לא מבינה כמה אני מחכה לרגע הזה" (איציק זוהר, האח הגדול VIP 2, 2015, מאקו) 
"גם כשאת עוברת ונועצת מבט, כמה שאני מכור אלייך את לא מבינה" (עומר אדם, נועצת מבט)
הוא (שר): "גם כשאת עוברת ונועצת מבט, כמה שאני מכור אלייך את לא מבינה".
היא: זה עומר אדם?
הוא: כן, את לא מבינה איך אני מת על הזמר הזה.
היא: אני לא מבינה מה אתה מוצא בו, סתם עוד זמר.
הוא: מה את מבינה.
"וואו, אתה לא מאמין כמה" (נטלי עטיה אחרי שהאח הגדול שואל אותה אם היא חושבת על הזוגיות עם איציק זוהר מחוץ לבית האח הגדול, "האח הגדול, VIP 2", 2015 ,8 קשת)
"אני רואה, את לא מבינה, איזה אף קטן" (חלומות מפלסטיק 4 2015 הוט בידור ישראלי)
"אין, אין, אתה לא מאמין כמה" (נטלי עטייה, האח הגדול VIP 2, 2015 מאקו)
"האמת, אתה לא מבין איך בא לי לחבק אותך" (שיר אלמליח לבעלה, האח הגדול VIP 2 2015, מאקו)
"אתה לא מבין כמה אני מתגעגעת אליך, אבא" (הבת של איציק זוהר, האח הגדול VIP 2, 2015, מאקו)
"את לא מבינה איך אני נהנה" (איציק זוהר, האח הגדול VIP 2, מאקו)
"אחד ההורסים". -"לא נכון". -"אתן לא מבינות". -"לא נכון". (דייט בחשכה 2012, רשת)
"את יודעת איזה חתונה עשיתי את לא מבינה" (שיר אלמליח, "האח הגדול VIP 2", 6, קשת, 2015)
אתה לא מאמין כמה, אתה לא מאמין, אתה לא מאמין" (נטלי עטיה לאיציק זוהר שפגע בה, "האח הגדול VIP 2, תכנית 7, קשת)
לפני ש"אתה לא מבין" נכנס לאופנה: "בוא'נה, אתה לא קולט, הבן אדם נכנס כולו לבן" (בובות, הוט 3, 2008-2007)
"ענת, את לא מבינה, התמונות שלך רצות" (ענת הראל מספרת על הרגע שבו החברה שלה אמרה לה שתמונות אישיות שלה פורסמו בווטסאפ, אולפן שישי 3.6.16, רשת)
____________________
לפוסט "את קולטת? אתה לא מבין", הארץ, 15.6.2015
לכל הנושאים בבלוג