יום חמישי, 4 ביוני 2015

לא

האח הגדול VIP2, חוזרים הביתה, מאקו TV

פורסם בהארץ ("את קולטת? אתה לא מבין") ב-15.6.2015

דרך אחרת לתיאור רגשות באמצעות שלילה היא שימוש במילה "לא" שמתווספת כפתיח לקביעה מסוימת. הטכניקה פשוטה: קודם כל שוללים עם "לא" + אתנחתה קלה, ואחריה (אפשר גם ברצף) קובעים עובדה או מציינים את המצב הרגשי. גם לדרך הזו נחשפתי בסדרה "סטופ כדור הארץ": לא, זה הורס; לא, אני מתה; לא, אני גמורה; לא, אני חולה על זה שאנחנו בברצלונה; לא, זה למות; לא, הוא חמוד אש; לא, זה מדהים; לא, אני שרופה על הבחור הזה. סטלה עמר מהאח הגדול היא אלופת ה"לא": "לא, אתה לא מבין מה היה פה עכשיו", "לא, אין לי גבולות כשאני פותחת את הפה". (לא, היא צודקת).

וכך כפי שיש לנו את "כן" שלא בא כתשובת נגד ("לא רוצה, לא רוצה, לא רוצה - אז כןןןןןן רוצה!") אלא כחיזוק לאמירה חיובית ("על מה את רוצה שאני אדבר?" - "על משהו שהוא כן מקורי וכן יצירתי") כך יש לנו את "לא" שלא בא כתשובה לשאלה או כניגוד, אלא בא אף הוא לחזק אמירה חיובית ("לא זה (כן) מדהים"). השלב הבא יהיה לאחד בין "אתה קולט", "אתה לא מבין" ו"לא": לא, אתה לא קולט!


לא, אתם קולטים שאני בעצם מצהירה כאן שאני צופה בתכניות ריאליטי? וסליחה על האיכות הגרועה בחלק מהצילומים. אתם לא מבינים איזה קשה זה עבורי לצלם ישר.


"לא, אין לי גבולות כשאני פותחת את הפה" (סטלה עמר, האח הגדול וי-איי-פי 2, תכנית 8, קשת)
"לא, מאיפה הגיעו העטיפות" (סטלה עמר, האח הגדול וי-איי-פי 2, תכנית 8, קשת)
"לא, אני גם צריכה אותך עכשיו על הראש שלי?" (עדי, "סטופ כדור הארץ", הוט)
"לא, אני מתה" ("סטופ כדור הארץ", פרק 12, הוט, ynet)
"לא, זה מדהים" (מורן, "סטופ כדור הארץ", פרק 12, הוט, ynet)
"לא, אין דברים כאלה" (האח הגדול וי-איי-פי 2, תכנית 7, קשת)
"לא, הייתי בשוק בהתחלה" (חדשות הבידור 6, הוט בידור ישראלי)
"לא, אתה מאמין שאני פה איתך ביחד?" (חלומות מפלסטיק 4, הוט בידור ישראלי)
"לא, אין לתאר" ("מפונקים" רשת)
האח הגדול VIP2, חוזרים הביתה, מאקו TV
"לא, זה למות כאילו" (האח הגדול VIP2, חוזרים הביתה, מאקו TV)
________________
לפוסט "כן"