יום שישי, יולי 18, 2008

סימן קריאה (למירה נולד ילד!)

מתוך "סיינפלד", עונה 5 פרק 4 (The sniffing accountant), שודר בהוט


בבית הקפה. איליין, שעובדת בהוצאה לאור, מספרת לג'רי וג'ורג' איך הכירה את בן הזוג שלה:

ג'רי: הוא מחבב אותך?
איליין: כן.
ג'רי: ואת מחבבת אותו?
איליין: כן, מחבבת אותו, בהחלט מחבבת אותו, מחבבת מאוד.
ג'ורג': ומה לא בסדר איתו?
איליין: שום דבר, וחיפשתי.
ג'ורג': אני בטוח שתמצאי משהו.
ג'רי: איך פגשת אותו?
איליין: במשרד.
ג'רי: הוא סופר?
איליין: כן. ג'ייק ג'רמל.

איליין וג'ייק בדירה של איליין:

איליין: היי.
ג'ייק ג'רמל: נו, שמת לב למשהו מיוחד?
איליין: ניקית את הדירה ואתה מכין ארוחת ערב. אתה מושלם, פשוט גבר מושלם.

כעבור כמה ימים:

איליין: חיפשו אותי?
ג'ייק: יש לך כמה הודעות. כתבתי אותן על פתק.
איליין: איפה?
ג'ייק: הנה, בבקשה.
איליין: הו, למירה נולד ילד. הו אלוהים, זה נפלא! מי הודיע לך על זה?
ג'ייק: היא עצמה.
איליין: הו, זה נהדר!
ג'ייק: איפה חולץ הפקקים?
איליין: במגירה, בצד ימין. אממ...
ג'ייק: מה?
איליין: לא, שום דבר.
ג'ייק: מה?
איליין: שום דבר.
ג'ייק: תגידי לי.
איליין: אני תוהה למה לא השתמשת בסימן קריאה.
ג'ייק: על מה את מדברת?
איליין: הנה, כאן. כתבת: "למירה נולד ילד" ולא הוספת סימן קריאה.
ג'ייק: אז?
איליין: אז שום דבר. תשכח מזה. סתם מעניין.
ג'ייק: מה מעניין?
איליין: אם לאחד מהחברים הקרובים שלך היה נולד ילד ואני הייתי משאירה לך הודעה על כך, הייתי מוסיפה סימן קריאה.
ג'ייק: אז בניגוד לך, אני לא מפזר את סימני הקריאה שלי ככה סתם.
איליין: אתה לא חושב שלידה מצדיקה סימן קריאה?


ג'ייק: אני רק כתבתי הודעה, לא ידעתי שגם מצופה ממני לתאר את המצב הרגשי של זה שמסר לי אותה.
איליין: פשוט חשבתי שתהיה קצת יותר נרגש מכך שלחברה שלי נולד ילד.
ג'ייק: בסדר, אני מתרגש, אני פשוט לא אוהב סימני קריאה. 


איליין: אתה יודע ג'ייק, כדאי שתלמד להשתמש בסימני קריאה. ובכל המשפטים האלה שאני אומרת לך עכשיו הייתי שמה סימן קריאה! ובמשפט הזה! ובמשפט הזה!
ג'ייק: את יכולה לשים סימן קריאה לזה: אני הולך!

[יוצא וטורק את הדלת].


איליין וג'רי בדירה של ג'רי:

ג'רי: השתגעת לגמרי, את יודעת את זה.
איליין: למה?
ג'רי: זה בסך הכול סימן קריאה. קו שמתחתיו נקודה.
איליין: זה עיקרון אצלי.
ג'רי: עיקרון... כבר ראיתי הכול, אבל מעולם לא שמעתי על יחסים שנהרסים בגלל סימן קריאה.
איליין: זה מאוד הפריע לי שהוא לא השתמש בסימן קריאה.
ג'רי: ג'ורג' צדק. זה לא לקח לך הרבה זמן לזרוק אותו. 


איליין נכנסת לחדרו של ליפמן, הבוס שלה בהוצאה:

איליין: רצית לראות אותי, מר ליפמן?
ליפמן: עברתי על הספר של ג'ייק ג'רמל והבנתי שעבדת איתו על הספר מקרוב.
איליין: כן, נכון.
ליפמן: ובכן, קראתי את העריכה הסופית שלך ונראה שיש כאן מספר יוצא דופן של סימני קריאה.
איליין: הרגשתי שהכתיבה חסרה מעט רגש ועוצמה.
ליפמן: "היה זה יום קר ולח, לכן החלטתי ללבוש... סוודר!"

 

איליין: ובכן...
ליפמן: הוספת סימן קריאה אחרי "סוודר".
איליין: נכון. הרגשתי שהדמות לא אוהבת ש... קר לה.
ליפמן: הבנתי. "משכתי בידית אך החטיף לא... יצא!"
איליין: כן...
ליפמן: סימן קריאה.
איליין: אתה יודע כמה זה מתסכל כששמים במכונה מטבע ועוד מטבע וכלום לא יוצא...
ליפמן: תיפטרי מסימני הקריאה.
איליין: בסדר, בסדר.
ליפמן: אני שונא סימני קריאה.
איליין: בסדר, בסדר.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.