יום ראשון, נובמבר 07, 2010

בעיקרון, כעיקרון, ברמת העיקרון, עקרונית, ברמה העקרונית, באופן עקרוני

צילום מסך: מטומטמת, עונה 3, הוט 3, 2019, הוט ביוטיוב - "חד משמעית השמנה"
צילום מסך: מטומטמת, עונה 3, הוט 3, 2019, הוט ביוטיוב - "חד משמעית השמנה"



עיקרון (בסמיכות - עֶקרון), בעיקרון, כעיקרון, ברמת העיקרון, עקרונית, ברמה העקרונית, באופן עקרוני

    • חוק; כלל; פרינציפ; בסיס; יסוד; תשתית; שורש; עיקר; מהות; שיטה; הנחת יסוד; תמצית - שבו תלויים הגדרתו, קיומו או הפעלתו של דבר מה.
      העיקרון בבנייה ירוקה הוא חיסכון באנרגיה, מים וחומרי גלם.

    • דעה מוצקה; רעיון; אמונה; גישה; השקפה; עמדה; אמיתה; אני מאמין; חוק; כלל  - שבהם מחזיק אדם (או חברה, ארגון, עמותה וכו') ועל פיהם הוא מתנהג ומהם הוא לא סוטה, המאפיינים אותו או מייצגים אותו.
    • * עיקרון חשוב אצלי בחיים הוא לא לבייש אדם מול אחרים.
      * החברה שלנו דוגלת בעיקרון של שקיפות.
      * אני לא צופה בתוכנית הזאת באופן עקרוני, כיוון שהיא מבזה אנשים במצוקה.
      * אני מתנגד עקרונית ומצפונית למהלך הזה ואין סיכוי שאשתף פעולה.

    במשמעות basically
    בבסיס; ביסוד; בשורש; במקור; בליבה; במוקד; במהות; בתמצית; בסיכום; בעיקר; בעצם; בפועל; בתכלס; בשורה התחתונה; בגדול; באופן כללי; בקווים כלליים; באופן טנטטיבי; העניין העיקרי; המרכזי; בדרך כלל; רוב הזמן; תיאורטית; בהגדרה; בפשטות; בתכלית; באופן ראשוני; בתחילת כל הדברים; אפשר להגיד ש...

    • basically: בסיס; יסוד; תשתית; שורש; עיקר; גרעין, מהות - כלליים, ולא מגובשים, לקראת משהו גדול יותר, מפורט יותר, סופי ומגובש.
      עקרונית אני מוכן לקדם אותך בתפקיד. זה יקרה בחודשים הקרובים.
      * אני יודעת שאתה עסוק, רק רציתי לדעת ברמת העיקרון אם זה אפשרי
      עקרונית אין לי בעיה להשתתף, אני רק צריך לברר מתי אני פנוי.
      * אז סגרנו 
      טנטטיבית ברמת העיקרון על מחר בצוהריים.

    • basically: בתכלס, בשורה התחתונה, למעשה, בפועל.
      * אני יצאתי בעיקרון גאון.
      * מוזאון רגיל היה משעמם אותנו, כי בעיקרון כל מה שמעניין אותנו זה הרשתות החברתית ולהצטלם יפה.
      * בואי נדבר ברמת העיקרון. את באה לפה? מה את רוצה לעשות? לא הבנתי.
      ברמת העיקרון את ביקשת ממנו להתחייב על הופעת התנדבות חינם ביום שישי, כשיש לו חמש הופעות ביום הזה.
      * אימא שלי בעיקרון גידלה אותנו לבד. 
      * היא אחותי, כעיקרון. היא אחות של אימא שלי אבל היא אחותי כי אני והיא גדלנו ביחד.

      • basically: בתמצית, בגדול, בסיכום, העיקר, בתכלס, בשורה התחתונה, למעשה, בפועל.
        * כעיקרון, בניתוח הפלסטי כל מה שיש לך כאן הולך לרדת.
        * אז למה אתה כאן, בעיקרון?

        • basically: בתמצית, בפשטות, במקור, בבסיס.
          * -מה זה?  -בעיקרון זה דג.

        • basically: במקור, הכוונה הראשונית, המקורית. 
          * כששמעתי את הפיצוץ הייתי בעיקרון כבר עם התיק ועם המפתחות והטלפון בדרך הביתה. 
          *  -רוצה לצאת לפאב?  -בעיקרון התכוונתי ללכת לסופר.
          * אז למה אתה כאן, בעיקרון

          • basically: בפשטות, בתחילת כל הדברים.
            * -איך הפכתם להיות צמד מוזיקלי?   -בעיקרון בדייט הראשון שרתי לה, והיא אמרה לי שגם היא זמרת.

          • basically: בפשטות.
            * זה הסלון, בעיקרון

          • basically: רוב הזמן, בעיקר. 
            * בעיקרון הוא חי בקאריביים.

          • basically: בדרך כלל, לרוב.
            * אין באופן עקרוני שום דבר רע בשימוש בחומרים שמופיעים בפייסבוק.

          • basically: מאפיין כללי, בסיסי, עיקרי.
            * בעיקרון כל שמלה תהיה עלייך מהממת.
            באופן עקרוני יש לי יכולת פנומנלית לעשות רושם רע על בחורות. 
            * לא דיברתי עלייך. דיברתי באופן עקרוני על שמנים.

          • basically: תיאורטית
            * עקרונית דבר כזה אמור להספיק לבן אדם לשבוע.
            באופן עקרוני אני יכולה לסיים לאכול את הכול .  
             

            • basically: הצגת הבסיס לפני ציון של חריג. 
              * כעיקרון אני מבית מרוקאי, אבל הבישול שלי לא ממש כזה.
              *  -עם מי את גרה בחדר?  -בעיקרון יש לי את החדר שלי, אבל לפעמים אחד האחיינים שלי בא לישון איתי כי אין לו איפה לישון.
              כעיקרון אני לא אוהב דגים, אבל מהמנה הזאת ממש נהניתי.

            • מילת קישור שמנגישה את המשפט, ממלאת אותו ומוסיפה לו צבע ונפח, כמו "בתכלס", "בעצם" וכו', אחרת זה נשמע יבשושי, לא ידידותי, לא זורם ולא נגיש.
              * זה הסלון, בעיקרון

            • משדר התנצלות, כמו "האמת". בלי "בעיקרון", זה יכול להישמע נחרץ מדי או תוקפני.  
              *  -רוצה לצאת לפאב?  -בעיקרון התכוונתי ללכת לסופר. 

            • מרכך ומנגיש את השאלה, כמו "בעצם", כדי להביע עניין, כדי לא להישמע חסר נימוס, תובעני או מתלונן.
              * אז למה אתה כאן, בעיקרון

            • משדר ידידות, קלילות ופתיחות, אדיבות והנגשה של ההסבר והשירות.  
              * בעיקרון זה כרטיס המשתמש שלך.

            • יוצר נופך של רצינות ואמינות למשפט, או נופך מדעי. 
              * אני כעיקרון בעמותה אחראית על נושא של בתי אומנה

            מתוך סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוברים" (הוט). רן שריג מדבר עם אימו בטלפון: "טוב, אימא, בואי רגע נדבר רגע ברמת העיקרון. את באה לפה, או מה את רוצה לעשות? לא הבנתי". (צילום מסך: מחוברים, עונה 2, פרק 25, הוט 3, 2010)
            מתוך סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוברים" (הוט). רן שריג מדבר עם אימו בטלפון: "טוב, אימא, בואי רגע נדבר רגע ברמת העיקרון. את באה לפה, או מה את רוצה לעשות? לא הבנתי". (צילום מסך: מחוברים, עונה 2, פרק 25, הוט 3, 2010)

            מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). נינט שואלת באנגלית את שון ביופציק, עולה חדש מניו יורק: "So why you are here basically?" (סימן השאלה אמור להיות אחרי בייסיקלי) ("אז למה אתה כאן, בעיקרון?") (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי-וי, 2022)
            מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12)נינט שואלת באנגלית את שון ביופציק, עולה חדש מניו יורק: "So why you are here basically?" (סימן השאלה אמור להיות אחרי בייסיקלי) ("אז למה אתה כאן, בעיקרון?") (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי-וי, 2022)

            מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). ליאור מארס מספרת לשופטים על עצמה: "בעיקרון הרגע השתחררתי. 'הרגע', לפני חצי שנה." (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי-וי, 2022)
            מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). ליאור מארס מספרת לשופטים על עצמה: "בעיקרון הרגע השתחררתי. 'הרגע', לפני חצי שנה." (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי-וי, 2022)

            מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). אסי עזר ורותם סלע מראיינים את ינון ועמית קאפח. רותם: "איך הגעתם להיות צמד [מוזיקלי]?" ינון: "בעיקרון בדייט הראשון [...] אני משמיע לה אותי שר"[...] עמית: "ואז אמרתי לו: 'שומע? גם אני זמרת'." (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, "הבת של המפורסם", מאקו טי-וי, 2022)
            מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). אסי עזר ורותם סלע מראיינים את ינון ועמית קאפח. רותם: "איך הגעתם להיות צמד [מוזיקלי]?" ינון: "בעיקרון בדייט הראשון [...] אני משמיע לה אותי שר"[...] עמית: "ואז אמרתי לו: 'שומע? גם אני זמרת'." (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, "הבת של המפורסם", מאקו טי-וי, 2022)

            מתוך תוכנית הדוקו-ריאליטי "לאהוב את אנה" (קשת). אנה אומרת לפסיכולוג: "אני רוצה לאהוב ושיאהבו אותי. זה מה שבעיקרון חסר לי." (צילום מסך: לאהוב את אנה, עונה 1, פרק 1, מאקו טי וי, 2018)
            מתוך תוכנית הדוקו-ריאליטי "לאהוב את אנה" (קשת). אנה אומרת לפסיכולוג: "אני רוצה לאהוב ושיאהבו אותי. זה מה שבעיקרון חסר לי." (צילום מסך: לאהוב את אנה, עונה 1, פרק 1, מאקו טי וי, 2018)

            מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת). דיאן ונתנאל אוכלים זלביות (כמו סופגניות). דיאן: "אני יכולה לסיים הכול באופן עקרוני". נתנאל: "עקרונית גם אני, אבל אנחנו לא נעשה את זה." (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 11, רשת 13, 2022)
            מתוך תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (רשת). דיאן ונתנאל אוכלים זלביות (כמו סופגניות). דיאן: "אני יכולה לסיים הכול באופן עקרוני". נתנאל: "עקרונית גם אני, אבל אנחנו לא נעשה את זה." (צילום מסך: האח הגדול, עונה 4, פרק 11, רשת 13, 2022)

            מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת 12). באודישן של קורל השופטים שואלים אותה מאיזו ארץ היא באה. קורל: "כעיקרון אני מבית מרוקאי, אבל הבישול שלי לא ממש כזה." (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 10, מאקו טי וי, 2022)
            מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת 12). באודישן של קורל השופטים שואלים אותה מאיזו ארץ היא באה. קורל: "כעיקרון אני מבית מרוקאי, אבל הבישול שלי לא ממש כזה." (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 10, מאקו טי וי, 2022)

            מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת). באודישן רחל בן אלול מספרת לשופטים שהיא גרה עם אימה ועם אחותה וילדיה בבית בן 3 חדרים. אייל שני שואל עם מי היא גרה בחדר. רחל: "בעיקרון אני, יש לי את החדר שלי, אבל תשמע [מספרת על האחיין שהגיע הבוקר בארבע בבוקר לישון במיטה שלה כי לא היה לו איפה לישון] וזה בסדר, אנחנו ככה." (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 3, מאקו, 2015)
            מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת). באודישן רחל בן אלול מספרת לשופטים שהיא גרה עם אימה ועם אחותה וילדיה בבית בן 3 חדרים. אייל שני שואל עם מי היא גרה בחדר. רחל: "בעיקרון אני, יש לי את החדר שלי, אבל תשמע [מספרת על האחיין שהגיע הבוקר בארבע בבוקר לישון במיטה שלה כי לא היה לו איפה לישון] וזה בסדר, אנחנו ככה." (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 3, מאקו, 2015)


            מתוך הסדרה "מטומטמת" (הוט). שרי בוחרת בעובדת "השמנה" כמי שתתפתה בקלות לשוחד, ומסבירה שהיא מאוד שמנה וזה אומר משהו על הבן אדם - חלש, ללא שליטה עצמית, ללא גבולות. ריבי מסתכלת עליה בכעס. שרי: "אני לא דיברתי עלייך חברי. אני דיברתי באופן עקרוני על שמנים. את לא שמנה." (צילום מסך: מטומטמת, עונה 3, הוט 3, 2019, קטע מפרק 20 בהוט ביוטיוב - "חד משמעית השמנה")
            מתוך הסדרה "מטומטמת" (הוט). שרי בוחרת בעובדת "השמנה" כמי שתתפתה בקלות לשוחד, ומסבירה שהיא מאוד שמנה וזה אומר משהו על הבן אדם - חלש, ללא שליטה עצמית, ללא גבולות. ריבי מסתכלת עליה בכעס. שרי: "אני לא דיברתי עלייך חברי. אני דיברתי באופן עקרוני על שמנים. את לא שמנה." (צילום מסך: מטומטמת, עונה 3, הוט 3, 2019, קטע מפרק 20 בהוט ביוטיוב - "חד משמעית השמנה")




            הפוסט "כמה עקרונות על 'ברמת העיקרון'" פורסם בתפוז ב-7.11.2010; הפוסט "אנשים עם עקרונות" פורסם בהארץ ב-21.11.2012



            אנימו 07/11/2010 01:12
            עכשיו אני יודעת גם למה ומודה לך על ההסבר.
            לילה טוב.

            שרוני 18  07/11/2010 08:31
            • ברמת העיקרון צפיתי במחוברים 

            motior  07/11/2010 10:56
            • ברמת העיקרון ידעתי שזו טעות
            להשתמש בביטוי (ולא צפיתי במחוברים)
            נדמה לי שהרבה זמן לא כתבת... שמחתי לקרוא רשומה חדשה

            ע נ נ ת  07/11/2010 11:06
            • צירוף מעצבן שמקוטלג אצלי יחד עם "נבדק מחקרית" ו"נחקר מדעית" המעצבנים...


            עדי א רן  08/11/2010 10:13
            • ואני רוצה להגיד לך שאני רוצה להגיד לך, שאני רוצה להגיד לך, שאני רוצה להגיד לך, שאני רוצה להגיד לך, שגם זה מעצבן.
            (אז תגיד!)

            seymore butts  08/11/2010 10:47
            מה שמעניין באמת - איך ידעת לדוג בדיוק את הקטע הזה ב"מחוברים" אם את מחרימה את הסדרה מתוך עקרון ?


            המילים של עינת  08/11/2010 11:34
            • כי מספיק שאני מזפזפת בערוצים, ובערוץ 20 של הוט משדרים פרקים ממחוברים, ואז משהו תופס את תשומת לבי, ואני נעצרת על השיחה הזאת וזוכרת את הקטע. זה נצרב במוח, ואז בהמשך אני מחפשת באיזה פרק זה היה, חוזרת אליו ומתעדת אותו.


            עופר D  10/11/2010 23:34
            • נחמדה ההבהרה
            של עקרונות השימוש ברמת העיקרון :-)


            מנורה  14/11/2010 16:29
            • עכשיו יודעת למה הצרוף מוזר
            גם אני לא מחוברת למחוברים
            שבוע טוב♥

            חתולי8  15/11/2012 01:12
            • רשומה כלבבי!
            ברמת העיקרון....


            תגובות בהארץ

            דוד: 21 בנובמבר, 2012, בשעה 17:50
            עינת, יש מצב שנביעת השפה אצלנו לא מתעניינת במיוחד במערכת השורשים והמשמעים כמו שהאקדמיה ללשון עברית מתארת. מרחבי משמעות הוא הענין הבא שיכול להסביר את נפלאות העיקרון שפרשת ואני בדרך להסביר אבל לא עכשיו


            מואה: 21 בנובמבר, 2012, בשעה 18:08
            יופי, באמת. כאילו שאין לנו דברים יותר חשובים לדאוג בקשר אליהם. ובזה אני מתכוונת לשימוש הלא-נכון במילים "כאילו" ו"בעצם".

            שחר: 21 בנובמבר, 2012, בשעה 18:30
            אני בעקרון יש לי מערכת של עקרונות-ואם זה לא מוצא חן בעיניך אז בעקרון אני אשנה את המערכת


            זה ההבדל בין '*ב*עקרון' לבין 'עקרון': 21 בנובמבר, 2012, בשעה 18:33
            כנ"ל 'ב-רמת העקרון'. הוספת הב' עושה את השינוי.
            בעקרון את צודקת, אבל צריך פשוט לעדכן את מילון אבן שושן לשפה החדשה. 
            זו בסה"כ התפתחות השפה. (ברמת העקרון כמובן)


            אור:
            21 בנובמבר, 2012, בשעה 20:51
            תודה רבה!


            דורון: 27 בנובמבר, 2012, בשעה 07:34
            תענוג.


            אנוניני:  20 בנובמבר, 2013, בשעה 09:37
            אה.. לי בעיקרון אין דיעה חד משמעית בנושא 😀

            אין תגובות:

            הוסף רשומת תגובה

            שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.