יום רביעי, 13 במאי 2015

כביכול

"כביכול אנחנו עכשיו מבצעים מעבר דירה. כביכול השכירות היא הרבה יותר גבוהה, אבל אנחנו גם כשאני נכנסתי לבית אני הרגשתי שזה זה".
(אורית, "זמן מיסטיקה" ערוץ 10)

כביכול
  • לכאורה; עאלק; מתיימר; למראית עין בלבד; במירכאות; מצג שווא.
  • מילה שנחשבת לגבוהה ויפה ולכן משתמשים בה כשהכוונה היא ל: בעצם; למעשה; בפועל, בעיקרון; בתכלס; אפשר להגיד ש; כמו שאומרים, אמוּר, באופן לא רשמי, כזה, כאילו ועוד.
שימוש נכון ב"כביכול": "היא יושבת במרכז המעגל, במעגל, מעפעפת בעיניים, עושה כל מיני פרצופים מוזרים, ושולפת להם כל מיני משפטים שכביכול היא קיבלה בתקשור" (כתבה על אמי שני, המגזין נענע 10,  26.06.15)
"שירה כביכול זה מה שאני כן מחפש והיא כביכול מתל אביב, מהאזור שלי", (צוקי, "דייט בחשכה", פרק 4, רשת)
"היא (אימא שלי - ע.ק.) כביכול השקיעה בי הרבה" ("אולפן שישי", ערוץ 2)
"בסופו של יום ההומור שלי השתלם, כביכול" ("דייט בחשכה", רשת)
"כאילו יש לה שם כביכול מיוחד" (על חברתו ליקה מאקס פקטור עונה 2, רשת)
"זה הכי בית, בסגנון שלי כביכול" (על הבישול שלו, "משחקי השף", רשת)
"היתה איזושהי בעיה כביכול בריאותית, שזה גם היה איזה אישיו למה להישאר בבית?" (היועצת למתקשרת, זמן מיסטיקה עונה 5, ינו' 16, ערוץ 10)
"... לדאוג לנו, שאנחנו כביכול בלי אף אחד" ("בוס בהסוואה", רשת) 
"אני חושבת שלמדתי על עצמי כמה חוזק יש בי, כמה אני עומדת על שלי ולא הולכת אחרי העדר כביכול" (לירון על ההתמודדות שלה ב"הישרדות" הונדורס, ינואר 2016, חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי)
"אני צריכה כביכול להחזיר לה תשובה" (טיטי, הישרדות הונדורס 2015, 25, רשת)
"כביכול השכירות היא הרבה יותר גבוהה, אבל אנחנו גם כשאני נכנסתי לבית אני הרגשתי שזה זה" ("מה נסגר" פרק 4, ערוץ 10, מתוך "זמן מיסטיקה" ערוץ 10)
______________________
לפוסט עאלק כביכול, 2.11.2012, תפוז
לפוסט איך מייצרים כביכול יומרנות?, 31.12.2012, הארץ
לעמוד הראשי