יום חמישי, דצמבר 25, 2008

בעצם

צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 4, "מעיין עוזבת", מאקו טי וי, 2021
צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 4, "מעיין עוזבת", מאקו טי וי, 2021


בְּעצם


  • in fact; חידוש; נקודת מבט שונה; חידוד; דיוק; הבהרה; פרשנות; המחשה; הדגמה; במילים אחרות; עובדתית; במציאות; בשטח; בסופו של דבר; למעשה; בפועל; בתכלס; בשורה התחתונה. 
    * זה לא שקיבלת הצעה ואת שוקלת את זה, את בעצם מודיעה לי שאת עוזבת את המשרד.
    אני חושב שבעצם היא אומרת: "אני צריכה שתהיה מדויק יותר במקומות האלה, כי ככה אני נפגעת".
    * עכשיו אני מכינה את החומץ של האורז, בעצם את התיבול.
    * קניתי ספרי בישול, למדתי טכניקות של בישול, טעמים. לימדתי את עצמי בעצם.
    * עכשיו את מותחת את הבצק, כמו סדין בעצם.
    * הוא בעצם אמר לי במילים אחרות: "אל תפחד לבשל ביתי".

  • actually; תובנה מאוחרת; הדגשת המשמעות. 
    בעצם כשחושבים על זה, זה לא היה כל כך נורא.
    * זאת משימת הדחה ראשונה שלי בעצם.

  • סיכום העיקר; הדגשת העיקר; תמצות; בקצרה.
    * אז אתה אומר בעצם שאתה לא מעוניין.

  • נוגע בשורש; בעצם; בנקודת ההתחלה; בבסיס הראשוני, במקור; בראשית; בתחילת הכול.
    * עבורי מטבח זה מחקר, זאת תרבות, וזאת הסיבה שבעצם הגעתי למטבח.
    * ככה בעצם התחלתי את כל הקטע בטיקטוק. לקחתי משהו מוכן והפכתי אותו למנה מיוחדת.

  • הבהרה כשנדמה שאולי הרושם שהתקבל או יכול להתקבל הוא אחר; תיקון טעות; תיקון עדין.
    אני באה בעצם מבית פולני.

  • מילת קישור שממלאת את המשפט, מתבלת אותו ומוסיפה לו צבע, גיוון, עניין ונפח, כמו "כאילו", "בעיקרון", "בתכלס", "האמת". תורמת ליצירת אווירה קלילה, זורמת, משדרת חביבות, קרבה, פתיחות ונגישות; סמול-טוק; נימה של סיפוריות, של חשיבות, של משהו מעניין; משדרת מרץ ואנרגיה חיובית; משדרת חגיגיות וחידוש.
    * זה בעצם הסלון.
    * ואז בעצם התגייסתי לצבא והייתי בלהקה צבאית.
    * אני באה בעצם מבית גרוזיני.
    * ואנחנו בעצם יוצאים לדרך.
    * אז יש את האופציה בעצם להעביר את המתמודד ישירות לנבחרת.
    * זו בעצם תעודת הזהות הישראלית. 
    * החלטתי בעצם ללכת ולקנות טאבון, וככה זה התחיל.

  • משדרת רצינות; אמינות; חקר; יסודיות; חשיבות; אדם שיודע מה הוא עושה.
    * ברגע שהקפסולות באות במגע עם השיער ואת בעצם מעסה, אז הן נפתחות והחומר בעצם יוצא טרי על השיער.
    * -מה החברה שלכם עושה? -החברה בעצם מספקת שירותי ניקיון.
    * אז מה שאנחנו בעצם עושים פה, זה משחקים של חומצות ובסיסים. 
    * אני לוקח בעצם את הבצל הירוק.
    * יש לנו פה את מה שהזמנתם בעצם, שזה מדבקות לרכב.
    * וזה בעצם אחד הפרמטרים הכי חשובים בפיצה נאפוליטנית.
    בעצם לקחתי סינטה, אני אמלא את זה כרולדה בבצל שהשחמתי קצת עם פטריות, עם צנוברים, אני אגלגל את זה, זה בעצם נכנס לטאבון לצלייה.

  • שאלת הידען (המומחה; המקצוען; היצרן; הכתב; הפרסומאי וכדומה) - משולבת בשאלה כשהשואל יודע את התשובה, ליצירת עניין; מרמזת שמדובר במידע על שאלה שרבים תוהים לגביה.
    * מישהו יודע למה במסעדות מגישים את הפיצה עם מספריים? למה מספריים בעצם? בשביל לא לפוצץ את בועות האוויר בבצק.
    למה בעצם משתמשים בקובן רשת אצל סוסים?

  • מבטאת רצון לדיוק או מדגישה את מה שרוצים להבליט. 
    * אמלא את הסינטה כרולדה בבצל שהשחמתי קצת עם פטריות, עם צנוברים, אגלגל את זה, זה בעצם נכנס לטאבון לצלייה.
    * אנחנו בעצם גרים במושב קרוב לחצי שנה. (אמורה לבוא כאן לפני ציון הזמן).

  • מסייעת בריכוך של האמירה כשמדובר במשהו לא נעים, כדי להאריך אותה וכדי שלא תישמע נחרצת ומוחלטת; נימה של כנות.
    * אנחנו בעצם נתלבט עכשיו ונודיע לך בסוף היום אם את בנבחרת או לא.

  • משדרת עניין וסקרנות, מתבלת את השאלה כדי שלא תישמע יבשושית, תובענית או כמו בריאיון.
    * אז מה בעצם הציפיות שלך מהאודישן הזה?

    • ריכוך ליצירת קרבה. למשל, כאשר תחקירן מבקש להתקרב לנחקר מבלי לחשוף את זהותו האמיתית, הוא משרבב לשאלותיו "בעצם" כדי שהנחקר יחשוב שהוא בלתי מזיק.
      * אז אתה אומר "לא צריך לבדוק" בעצם.

    • כשהשאלה מעט פולשנית או שהיא עלולה לגעת בנושא רגיש, השואל יוסיף "בעצם" כדי להדגיש שהשאלה נובעת מעניין וסקרנות ולא כטענה, הבעת דעה, בדיקה או ריאיון.
      * למה בעצם בחרת בגבר שמבוגר ממך ב-20 שנה?
      * למה בעצם יצאת לפנימייה?

    • כשהשאלה נוגעת בנושא רגיש, השואל יוסיף "בעצם" שמבטאת רגישות וזהירות, לעומת משפט קצר ויבש.
      * מתי בעצם הודיעו לך שהוא נפטר?

    • מבטאת יראת כבוד, מרככת, כדי שהפנייה או השאלה לא תהיה ישירה, חצופה ותוקפנית.
      * אז כמה שנים שירתָּ במשטרה בעצם?

    • חלק מאוצר המילים של שפת ניו-אייג'. דיבור של האדם החושב, המהורהר, בדיקת הדברים החבויים מתחת לפני השטח; חשיפת הקול הפנימי.

    • משמשת במצב של בלבול; מבוכה; חוסר ביטחון.



      מתוך תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12). בפגישה של עומרי ומעיין עם הפסיכולוג דני פרידלנדר, מעיין מנסה להסביר לעומרי מה פגע בה. עומרי ביקש ממנה לבחור איתו ספה, ונתן לה להרגיש שזה חשוב לו ושהיא חלק מזה, ואחר כך היא גילתה שהוא קנה ספה אחרת, שונה מזו שבחרו. מעיין אומרת שהטרמינולוגיה, זה מה שהפריע לה, ושמלכתחילה עומרי היה צריך להגיד לה שהוא מבקש שתעזור לו לבחור ספה עבורו ולא ליצור אשליה. הפסיכולוג אומר: "אני חושב שבעצם מעיין אומרת: 'אני צריכה שהרבה יותר נדייק את המקומות האלה ככה, ככה אני נפגעת'". מעיין: "כן." (צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 4, "מעיין עוזבת", מאקו טי וי, 2021)
      מתוך תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12). בפגישה של עומרי ומעיין עם הפסיכולוג דני פרידלנדר, מעיין מסבירה שעומרי היה צריך להגיד לה שהוא מבקש שתעזור לו לבחור ספה עבורו ולא ליצור אשליה כאילו זה עבור שניהם. הפסיכולוג אומר: "אני חושב שבעצם מעיין אומרת: 'אני צריכה שהרבה יותר נדייק את המקומות האלה ככה, ככה אני נפגעת'". מעיין: "כן." (צילום מסך: חתונה ממבט ראשון, עונה 4, "מעיין עוזבת", מאקו טי וי, 2021)


      מתוך הסדרה "הבורגנים" (ערוץ 2, קשת; יס). נינה אומרת לדליה: "זה לא שאורנה הציעה לך ואת שוקלת את זה, מה שאת מודיעה לי זה שאת עוזבת את המשרד בעצם." (צילום מסך: הבורגנים, שודר בחינוכית 23, 2000–2004)
      מתוך הסדרה "הבורגנים" (ערוץ 2, קשת; יס). נינה אומרת לדליה: "זה לא שאורנה הציעה לך ואת שוקלת את זה, מה שאת מודיעה לי זה שאת עוזבת את המשרד בעצם." (צילום מסך: הבורגנים, שודר בחינוכית 23, 2000–2004)


      מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת 12). אהרוני ניגש לעומר שיש ואומר לו: "יש לך שם ציר מרק כזה, אני הייתי ממשיך את הכיוון הזה [...] תראה, המנה היא מנה ביתית, אתה התחלת, יש לך כיוון טוב." עומר: "כן, הוא בעצם אמר לי במילים אחרות: 'אל תפחד לבשל ביתי." (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 10, "משימת האימהות", מאקו טי וי, 2022)


      מתוך תוכנית הריאליטי "משחקי השף" (רשת). שירה שלו מספרת על עצמה: "מטבח בשבילי זה מחקר, זאת תרבות. זאת הסיבה שבעצם נכנסתי למטבח." (צילום מסך: משחקי השף, עונה 6, פרק 9, רשת 13, 2022)

      מתוך תוכנית הריאליטי "משחקי השף" (רשת). עידו רוטמן מספר: "קניתי את כל הספרים של אהרוני שהיו אז [...] ולמדתי ככה גם להכיר טעמים [...]. לימדתי את עצמי, בעצם." (צילום מסך: משחקי השף, עונה 6, פרק 9, רשת 13, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "משחקי השף" (רשת)עידו רוטמן מספר: "קניתי את כל הספרים של אהרוני שהיו אז [...] ולמדתי ככה גם להכיר טעמים [...]. לימדתי את עצמי, בעצם." (צילום מסך: משחקי השף, עונה 6, פרק 9, רשת 13, 2022)




      מתוך תוכנית הריאליטי "משחקי השף" (רשת). אורית עבאדי מאיר מסבירה תוך כדי הכנת המנה: "עכשיו אני מכינה את החומץ של האורז, בעצם את התיבול." (צילום מסך: משחקי השף, עונה 6, פרק 8, רשת 13, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "משחקי השף" (רשת)אורית עבאדי מאיר מסבירה תוך כדי הכנת המנה: "עכשיו אני מכינה את החומץ של האורז, בעצם את התיבול." (צילום מסך: משחקי השף, עונה 6, פרק 8, רשת 13, 2022)


      מתוך "חדשות הבידור" (הוט). עומר אסף, מעצב שיער ראשי בנטורל פורמולה, מסביר על תכשיר השיער: "החדשנות במוצר, שבעצם יש מיקרו קפסולות קטנות כאלה שאפילו רואים אותן במסכה, שברגע שהן מגיעות עם מגע עם שיער ואת בעצם מעסה, אז הקפסולות נפתחות והחומר בעצם יוצא טרי על השיער. בעצם אין את ההתחמצנות שקורית הרבה פעמים בחומרים כימיים כשהחומר כבר פחות חזק ופחות אפקטיבי. פה את מקבלת בעצם מגע ישיר של האמפולה עם השיער". (צילום מסך: חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, 2016)
      מתוך "חדשות הבידור" (הוט). עומר אסף, מעצב שיער ראשי בנטורל פורמולה, מסביר על תכשיר השיער: "החדשנות במוצר, שבעצם יש מיקרו קפסולות קטנות כאלה שאפילו רואים אותן במסכה, שברגע שהן מגיעות עם מגע עם שיער ואת בעצם מעסה, אז הקפסולות נפתחות והחומר בעצם יוצא טרי על השיער. בעצם אין את ההתחמצנות שקורית הרבה פעמים בחומרים כימיים כשהחומר כבר פחות חזק ופחות אפקטיבי. פה את מקבלת בעצם מגע ישיר של האמפולה עם השיער". (צילום מסך: חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, 2016)

      מתוך "המגזין" (ערוץ 10). המרואיין בכתבה של מתן חודורוב: "אנחנו בעצם גרים במודיעין קרוב לחצי שנה." (צילום מסך: המגזין, ערוץ 10, 2015)
      מתוך "המגזין" (ערוץ 10). המרואיין בכתבה של מתן חודורוב: "אנחנו בעצם גרים במודיעין קרוב לחצי שנה." (צילום מסך: המגזין, ערוץ 10, 2015)


      מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). קרן פלס אומרת למתמודדת ליבי פנקר: "אנחנו בעצם נתלבט עכשיו וניפגש בסוף היום ונודיע לך אם את בנבחרת או לא." (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי וי, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12)קרן פלס אומרת למתמודדת ליבי פנקר: "אנחנו בעצם נתלבט עכשיו וניפגש בסוף היום ונודיע לך אם את בנבחרת או לא." (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי וי, 2022)

      מתוך תוכנית האקטואליה "הצינור" (רשת 13). עובדת במשרד הפנים מסבירה לאלברט, הבעל של אסי עזר, על תעודת הזהות הישראלית  שהוא מקבל: "וזו בעצם תעודת הזהות הישראלית. אתה רואה? מעמד: אזרחות ישראלית" (צילום מסך: הצינור, "אלברט ישראלי - הבעל של אסי עזר קיבל אזרחות ישראלית. האם הצעד הבא הוא ילד?", רשת 13, 2019)
      מתוך תוכנית האקטואליה "הצינור" (רשת 13). עובדת במשרד הפנים מסבירה לאלברט, הבעל של אסי עזר, על תעודת הזהות הישראלית  שהוא מקבל: "וזו בעצם תעודת הזהות הישראלית. אתה רואה? מעמד: אזרחות ישראלית" (צילום מסך: הצינור, "אלברט ישראלי - הבעל של אסי עזר קיבל אזרחות ישראלית. האם הצעד הבא הוא ילד?", רשת 13, 2019)


      מתוך תוכנית הריאליטי "אקס פקטור" (רשת). המתמודדת ב"אקס פקטור" מספרת: "ואז בעצם התגייסתי לצבא והייתי בלהקה צבאית." (צילום מסך: אקס פקטור, עונה 2, רשת, 2015)
      מתוך תוכנית הריאליטי "אקס פקטור" (רשת). המתמודדת ב"אקס פקטור" מספרת: "ואז בעצם התגייסתי לצבא והייתי בלהקה צבאית." (צילום מסך: אקס פקטור, עונה 2, רשת, 2015)

      מתוך "המגזין" (ערוץ 10). הכתב שואל את משה מזרחי, ששימש כניצב במשטרת ישראל: "אז כמה שנים שירתָּ במשטרה בעצם?" (צילום מסך: המגזין, נענע 10, 2015)
      מתוך "המגזין" (ערוץ 10). הכתב שואל את משה מזרחי, ששימש כניצב במשטרת ישראל: "אז כמה שנים שירתָּ במשטרה בעצם?" (צילום מסך: המגזין, נענע 10, 2015)

      מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). רותם סלע שואלת את המתמודדת טל סול אזרזר (יושבת בצד שמאל): "מאיזה גיל את בפנימייה ולמה בעצם יצאת לפנימייה?" (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי וי, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). רותם סלע שואלת את המתמודדת טל סול אזרזר (יושבת בצד שמאל): "מאיזה גיל את בפנימייה ולמה בעצם יצאת לפנימייה?" (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי וי, 2022)

      מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת). חגית נזרי מספרת לשופטים: "אני באה בעצם מבית גרוזיני"  (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 3, מאקו, 2013)
      מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת). חגית נזרי מספרת לשופטים: "אני באה בעצם מבית גרוזיני."  (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 3, מאקו, 2013)

      מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). רותם סלע שואלת את המתמודדת מיטב שרמן, לקראת האודישן שלה: "אז מה בעצם הציפיות שלך מהאודישן הזה?" (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי וי, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" (קשת 12). רותם סלע שואלת את המתמודדת מיטב שרמן, לקראת האודישן שלה: "אז מה בעצם הציפיות שלך מהאודישן הזה?" (צילום מסך: הכוכב הבא 2022, מאקו טי וי, 2022)

      מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת 12). במשימת הטאבון אינסה בנימין מסבירה לרותי ברדוגו מה היא מכינה: "בעצם לקחתי סינטה, אשטח אותה, ואז אמלא אותה כרולדה בבצל שהשחמתי קצת עם פטריות, עם צנוברים, אגלגל את זה, זה בעצם נכנס לטאבון לצלייה." (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 10, מאקו טי וי, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" (קשת 12). במשימת הטאבון אינסה בנימין מסבירה לרותי ברדוגו מה היא מכינה: "בעצם לקחתי סינטה, אשטח אותה, ואז אמלא אותה כרולדה בבצל שהשחמתי קצת עם פטריות, עם צנוברים, אגלגל את זה, זה בעצם נכנס לטאבון לצלייה." (צילום מסך: מאסטר שף, עונה 10, מאקו טי וי, 2022)


      מתוך חדשות 12 (קשת). העובד בבית הדפוס הכין לצורך התחקיר את מה שצריך: "יש לנו פה את מה שהזמנתם בעצם, שזה מדבקות לרכב." (צילום מסך: תחקיר של יוסי מזרחי, "תעשיית הכסף סביב חולים הסיעודיים והמסחר במידע מתוך בתי החולים", חדשות ערוץ 12, מאקו, 21.8.2022)
      מתוך חדשות 12 (קשת). העובד בבית הדפוס הכין לצורך התחקיר את מה שצריך: "יש לנו פה את מה שהזמנתם בעצם, שזה מדבקות לרכב." (צילום מסך: תחקיר של יוסי מזרחי, "תעשיית הכסף סביב חולים הסיעודיים והמסחר במידע מתוך בתי החולים", חדשות ערוץ 12, מאקו, 21.8.2022)

      מתוך "אולפן שישי" (קשת 12). הכתב יגאל מוסקו שואל את מיכל זמיר, בת הזוג של ירון לונדון: "למה בעצם בחרת בגבר שמבוגר ממך ב-25 שנים?" (צילום מסך: אולפן שישי, חברת החדשות, "למה נעלמתי מהטלוויזיה: ירון לונדון מדבר בלי חשבון עם יגאל מוסקו", מאקו טי וי, 2022)
      מתוך "אולפן שישי" (קשת 12). הכתב יגאל מוסקו שואל את מיכל זמיר, בת הזוג של ירון לונדון: "למה בעצם בחרת בגבר שמבוגר ממך ב-25 שנים?" (צילום מסך: אולפן שישי, חברת החדשות, "למה נעלמתי מהטלוויזיה: ירון לונדון מדבר בלי חשבון עם יגאל מוסקו", מאקו טי וי, 2022)

      מתוך "חדשות 12" (קשת 12). הכתב מתחיל למדוד כמה זמן לוקח מהרגע שמחכים בתור בנתב"ג ועד שמגיעים לדיוטי פרי: "ואנחנו בעצם יוצאים לדרך." (צילום מסך: חדשות N12, "עומס הענק בנתב"ג: כמה זמן לוקח מהרגע שתעמדו בתור ועד שתגיעו לדיוטי פרי?", חדשות ערוץ 12, מאקו, 2022)
      מתוך "חדשות 12" (קשת 12). הכתב מתחיל למדוד כמה זמן לוקח מהרגע שמחכים בתור בנתב"ג ועד שמגיעים לדיוטי פרי: "ואנחנו בעצם יוצאים לדרך." (צילום מסך: חדשות N12, "עומס הענק בנתב"ג: כמה זמן לוקח מהרגע שתעמדו בתור ועד שתגיעו לדיוטי פרי?", חדשות ערוץ 12, מאקו, 2022)


      מתוך תוכנית הריאליטי "משחקי השף" (רשת). השפים מקבלים פיצה עגולה כמנת אודישן וגוזרים ממנה חתיכות בעזרת מספריים. השף תומר אגאי שואל: "למה מספריים בעצם, מישהו יודע?", ומסביר: "בשביל לא לפוצץ את הבועה של האוויר הזאת." (צילום מסך: משחקי השף, עונה 6, פרק 9, רשת 13, 2022)
      מתוך תוכנית הריאליטי "משחקי השף" (רשת). השפים מקבלים פיצה עגולה כמנת אודישן וגוזרים ממנה חתיכות בעזרת מספריים. השף תומר אגאי שואל: "למה מספריים בעצם, מישהו יודע?", ומסביר: "בשביל לא לפוצץ את הבועה של האוויר הזאת." (צילום מסך: משחקי השף, עונה 6, פרק 9, רשת 13, 2022)



      מתוך תוכנית הבישול "ארוחת שבת" (ערוץ 10). השף אבי ביטון מסביר לצופים ולקובי אריאלי: "אני לוקח בעצם את הבצל הירוק" (צילום מסך: ארוחת שבת 2, ערוץ 10, 2015)
      מתוך תוכנית הבישול "ארוחת שבת" (ערוץ 10). השף אבי ביטון מסביר לצופים ולקובי אריאלי: "אני לוקח בעצם את הבצל הירוק" (צילום מסך: ארוחת שבת 2, ערוץ 10, 2015)


      הפוסט "מה זה בעצם משנה, ממה בעצם הם בורחים?" פורסם בתפוז ב-25.12.2008 

      אין תגובות:

      הוסף רשומת תגובה

      שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.