יום שבת, 11 באפריל 2015

זה מרגיש

"איך זה מרגיש, תום?" (מסטר שף 3, מאקו)
"היא הכי אישה שפגשתי, היא בגיל שלי. היא קראה לי 'תאום נפשי'. ככה היא קראה לי, 'התאום הנפשי שלי'. אי אפשר עכשיו. יותר מדי אנשים יפים ואהובים ייפגעו בתוך סופה שלא מגיעה להם. אבל זה פשוט מרגיש כל כך נכון. זה הרגיש כל כך נכון".
(רן שריג, מחוברים 1, 36, הוט)
"כשיצאתי אמרתי לתמי: 'אני מרגיש ממש לא טוב עם מה שקרה. תמי, זה מרגיש כמו פיגוע, יש פה פיגוע, את צריכה להסביר, זה רע'".
(יצחק הרצוג על העימות עם נתניהו בתכנית של רינה מצליח בערוץ 2 72 שעות לפני יום הבחירות 2015. מתוך סרטה של ענת גורן, SabaTzvika10)

זה מרגיש לי / זה מרגיש כמו
בהשאלה מאנגלית - it feels like. נחשב לשפה גבוהה כמו "זה מריח טוב" שאף הוא תרגום מאנגלית; בדומה ל"לשתף" ו"זה בא ממקום של", הביטוי אמור להציג את זה שמשתמש בו כאדם עמוק, רגיש, בעל מודעות עצמית, פתוח ומתוחכם.
אני מרגיש..; זה עושה לי...; ההרגשה/התחושה היא...; הרגשות, המחשבות, התחושות שמתעוררים בי כשאני עובר את זה, חושב על זה, רואה את זה, אוכל את זה, נוגע בזה, שומע את זה הם...; התחושה העמוקה הפנימית שלי אומרת לי ש...;
הייתי מגדיר את זה כ...; זה נראה לי; זה כאילו; זה כמו; זה סוג של; הרושם שמתקבל הוא...; המסר שעובר הוא; האפקט שמתקבל הוא; התוצאה היא.

"אני אוהב להשקיע כשזה מרגיש לי טוב" (דייט בחשכה, רשת, 2012)
"אני יושב מולך ואני מרגיש לך מלא חשיבות עצמית?" (יובל אברמוביץ, חדשות שישי, 24.4.15, נענע 10)
"אני יושב מולך ואני מרגיש לך מלא חשיבות עצמית?" (יובל אברמוביץ, חדשות ערוץ 10, 24.4.15)
"זה מרגיש לי כמו קונפי כזה" (מיכל אנסקי, "מסטר שף", רשת)
"אני אוהבת שהוא קצת שוחה. זה מרגיש לי כמו קונפי כזה" (מיכל אנסקי, מאסטר שף 3, 2013, קשת)
"לפעמים כאילו זה מרגיש (שכאילו את לא מכבדת)" (שיר אלמליח, "האח הגדול וי-איי-פי", פרק 3, קשת)
"לפעמים כאילו זה מרגיש שכאילו את לא מכבדת" (שיר אלמליח לסטלה עמר, האח הגדול VIP2 3, קשת, 2015)
"כשיצאתי אמרתי לתמי: "אני מרגיש ממש לא טוב עם מה שקרה. תמי, זה מרגיש כמו פגיוע, יש פה פיגוע, את צריכה להסביר, זה רע" (יצחק הרצוג על העימות עם נתניהו בתכנית של רינה מצליח בערוץ 2 72 שעות לפני יום הבחירות 2015. מתוך סרטה של ענת גורן, SabaTzvika10)
"אי אפשר עכשיו. יותר מדי אנשים יפים ואהובים ייפגעו בתוך סופה שלא מגיעה להם. אבל זה פשוט מרגיש כל כך נכון. זה הרגיש כל כך נכון" (רן שריג, מחוברים 1, 36, הוט)
"אם זה מרגיש לכם קצת קרדשיאן כזה, אז אתם מרגישים נכון" (על הסדרה "אחותי ג'קי", חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, 27.1.16)
"באמת זה מרגיש כאילו אני פר תועה" (אקס פקטור 2, 2015, רשת)
"זה יותר כיף, יותר נכון מרגיש לי" (מפונקים, 2012, רשת)
"השיער מרגיש רך ומשי" (מילון היופי 75, ערוץ 10, 2015)
"מרגיש לי שהיא חסרת ביטחון, בטח ובטח מול מצלמות, עיתונאים" (מושיק גלאמין על שרה נתניהו, אולפן שישי ערוץ 2, 22.5.15)
"אז גם אם הוא ילך, אז זה מרגיש מוקדם מדי" (שי חי על עמרי, האח הגדול 7, 2016, מאקו)
"איך זה מרגיש, תגידי, לעמוד להדחה?" (האח הגדול לקסניה, האח הגדול 7, 2016, מאקו)
______________________
לפוסט "איך זה מרגיש?", תפוז, 25.3.2012
לפוסט "זה מרגיש לי שקרי", הארץ, 2.12.12
לעמוד הראשי