יום שישי, 10 באפריל 2015

זה סוג של

דב נבון, "סמול טוק 1", הוט בידור ישראלי, אתר ynet


פורטיס: ברוך בואך לתכנית המציאות אקס פקטור. מה שמך?
גלית: גלית.
פורטיס: היי גלית. תגידי לנו, מה זה בשבילך להיות באקס פקטור?
גלית: בשבילי אקס פקטור זה... זה הגשמה של חלום.
עברי: מה? מה אמרת?
שירי (לוחשת לעברי): אני בשוק, מה, אף אחד לא הכין אותה? אף אחד לא אמר לה כלום?
עברי (לוחש לשירי): גם אני בהלם.
משה: (ממלמל): איזה ביזיון.
פורטיס (לוחש למשה): אי אפשר לעבור על זה לסדר היום.
גלית: סליחה... סליחה...
עברי: אנחנו פשוט קצת בהלם כאן...
גלית: סליחה, טעיתי... אני מצטערת... התכוונתי להגיד שבשבילי אקס פקטור זה סוג של הגשמת חלום.
עברי: אה, מעולה! את יכולה לשיר.


סוג של / זה סוג של 

  • אופנה ממכרת שאי אפשר להיגמל ממנה. שימוש ב"סוג של" מעיד על שייכות. אני מעודכן, אני מתוחכם, אני בעניינים, אני משתמש בשפה הנהוגה כאן.
  • בהשראת kind of - כזה, כאילו.
  • לא הדבר עצמו אלא משהו דומה לו מאותה משפחה; סדרה; קבוצה; מחלקה; הגדרה; קטגוריה; בסיס; מכנה משותף; מאפיינים בסיסיים משותפים
  • לא ממש; לא בדיוק; כביכול; במירכאות; מכוּנה...; כמו; דומה ל...; מדומה; מזויף; קרוב ל...; חצי; חלקי; יעני; עאלק; כאילו; סו-קולד; בדרך להיות; מתיימר להיות;
  • קצת, בערך, מידה מסוימת מהדבר האמיתי; מזכיר את...; אפשר להגיד ש...; מסוים; כלשהו;
  • עמדה של זהירות, הסתייגות, התחמקות מהתחייבות, משאיר פתח לנסיגה; שמירה מכוונת על עמימות;
  • ציניות, לגלוג;
  • ניסיון לשעשע; 
  • ריכוך של הדברים; עיגול פינות;
  • הדחקה, בושה, מבוכה;
  • סגירוּת, הסתרה של הרגשות האמיתיים;
  • עצלנות; 
  • (כשנאמר בתשובה: "סוג של"): אפשר להגיד שכן; זה תיאור מדויק פחות או יותר; יש בזה מידה מסוימת של צדק; אפשר להגדיר את זה גם ככה; אתה אמרת - לא אני;
  • מתאר מצב, מצטרף למשפטים שלמים: "היינו סוג של 'אנחנו מנהלים עכשיו את הבית תעזור לי'".
"סוג של בסדר" (חדשות 10, נענע 10)
"יש לך הטבה, סוג של הטבה" ("הכל כלול", 9.11.14, ערוץ 10) 
"ככה שבעצם מצליחים לדחוף, סוג של לדחוף" ("הכל כלול", 9.11.14, ערוץ 10)
"זה עובד בעיקרון לפי סוג של שיטת מצליח כזה" ("הכל כלול", 9.11.14, ערוץ 10)
"גרתי עם נשים, התעלקתי על נשים, כי אני סוג של פרזיט" (אבי אטינגר, גולשי ספות 2, 1, הוט 3, 2015)
"זה סוג של לא להתבגר" (דודו, מפונקים, 2012, רשת)
"החיים שלי הם סוג של קצת בדיחה כזו" (אבי אטינגר, גולשי ספות 2,  2015, 1, הוט)
"וזה עוד סוג של פחד" (גליה וולוך, "בוס בהסוואה", 2, 2015, רשת)
"אז כאילו החלב פה זה ליופי". "כן, סוג של" ("הכל כלול", 26.1.15, ערוץ 10)
"סוג של, כן, סוג של" (דייט בחשכה 2012, רשת)
"יש לְך שרירים?" "סוג של, כן, פעם הייתי קצת מתאמן" ("דייט בחשכה" 2012, רשת)
"סוג של". "סוג של". (אלי פיניש וארז טל, "פוטו פיניש", 14.12.12, ערוץ 1, אתר iba)
"סוג של, כן, כן" (מסטר שף 3, 2013, מאקו)
"סוג של" (המשתתף משיב לאמירה "אתה רואה ריזוטו בעיניים שלך", מסטר שף 3, 2013, מאקו)
"סוג של, כן" (מאסטר שף 3, 2013, מאקו)
"סוג של, כן" (נירו לוי, "סמול טוק", הוט, 2013, אתר ynet)
"היינו סוג של אנחנו מנהלים עכשיו את הבית, תעזור לי" (שיר ביליה, "6 אימהות", רשת)
"זה סוג של חלום שמתגשם" (תום פרנץ, "מאסטר שף 3", 2013, מאקו)
"זה סוג של הגשמת חלום" (אקס פקטור 2, 2015, רשת)
"להגיע למחנה האימונים זה סוג של הגשמת חלום בשבילי" (אקס פקטור 2, 2015, רשת)
"כי זה סוג של חלום שמתגשם" (למא, מאסטר שף 5, 9, 2015, קשת)
"אני חושבת שזה סוג של הגשמת חלום גם בשבילו (בשביל אבא שלי) ולא רק בשבילי" (הכוכב הבא3, 12, 2015, מאקו)
"ושובל היא סוג של נסיכה כזאת" (דייט בחשכה, 2012 רשת)
"נראה לי קארין היא סוג של מרי פופינס כזאת, אה?" (רן שריג ונירו לוי, "מחוברים", הוט, ynet)
"והרגשתי שיש לי איזשהו סוג של חיבור איתה" (דייט בחשכה, 2012, רשת)
"סוג של מתח מיני לגמרי" (דייט בחשכה, 2012, אתר רשת)
"דווקא אלה שמעמידים קושי... סוג של ריגוש" (דייט בחשכה, 2012, אתר רשת)
"זה סוג של תרפיה בשבילי" (דייט בחשכה, 2012, רשת)
"מה ששמעתי זה היה סוג של לול תרנגולות, ככה, קולני" (דייט בחשכה, 2012, רשת)
"הוא סוג של חנון, אין מה לעשות" (דייט בחשכה, 2012, אתר רשת)
"זה סוג של טייטל מאוד גדול במאה הקודמת" (ארז טל ואלי פיניש, "פוטו פיניש", 14.12.12 ערוץ 1, אתר iba)
"מרק זה סוג של עסקה" (אייל שני, "מסטר שף", 2013, מאקו)
"איתי רוצה לעשות סוג של קינוח שיתאים" (ויקי, מסטר שף 3, 2013, מאקו)
מלכה: "הוא חרא?" אשר: "הוא? כן, הוא סוג של חרא" ("הבורגנים", החינוכית)
"סטרס הוא משול לאיזה סוג של התרגשות" (השף ניר צוק, חדשות 10, נענע 10, 05/04/2015)
"היא סוג של פנקיסטית לייט" (דייט בחשכה, 2012, רשת)
"היא גם עוברת איזה סוג של חוויה" ("זמן מיסטיקה" 5, 2015, ערוץ 10)
"ואז זה נוסך באנשים סוג של תקווה ואופטימיות ("אולפן שישי", 1.5.15, ערוץ 2)
"הוא פיתח לעצמו סוג של מנגנון הישרדות" (בוס בהסוואה 1, פרק 1, 2015, רשת)
"כאילו הפכו אותך לסוג של גורו" (הכתבת ליובל אברמוביץ, חדשות שישי, ערוץ 10, 24.4.15)
"זה סוג של פנטזיה בשבילי" ("גולשי ספות 1", הוט, 2013)
"איזה סוג של... פרפרציוניזם" (אולפן שישי, 1.5.15, ערוץ 2)
"תראה, זה סוג של דמגוגיה..." (דן חלוץ, "המקור" ערוץ 10, 5.5.15)
"זה גם סוג של כיף" ("נתיבי אילון", 2015, ערוץ 10)
"והיית מאמי לאומי. סוג של נינט כזה" (אלי פיניש, "פוטו פיניש", 2012, considerITdan)
אילנה דיין: ""אני מתחילה להבין את זה. זה סוג מסוים של סלבריטי". טל קורקוס: "אני לא יודע אם לקרוא לזה סלבריטי - אבל סוג של כוח" (עובדה, 30.11.09, מאקו)

"זה סוג של מטרה שלו" (האח הגדול VIP 2, קשת)
"היכולת הזאת זה סוג של כישרון" (בוס בהסוואה 2, 2.5.15, רשת)
"זה היה סוג של קסם בשבילי" (בוס בהסוואה 2, 2.5.15, רשת)
"כי אנחנו במשחק, אז אני מרגישה סוג של משחק" (קטיה, האח הגדול VIP 2, 2015 קשת)
"לא רק אתה בתוך התחת של עצמך. סוג של התבגרות" (דב נבון, "סמול טוק 1", הוט בידור ישראלי, 2012, ynet)
"חוויתי סוג של אבל על החיים שהיו לי ואין לי אותם" (דב נבון, "סמול טוק 1", הוט בידור ישראלי, 2012, ynet)
"זאת אומרת, אני חוויתי סוג של... אתה יודע" (דב נבון, "סמול טוק 1", הוט בידור ישראלי, 2012, ynet)
"אני סוג של לוקחת את זה על עצמי" (מיכל אנסקי, מאסטר שף עונה 5, קשת)
""טהוניה, שכזכור ניצחה בהאח הגדול, לא מתכננת כרגע ביקור באיים של הישרדות - אולי כי היא חושבת שמבחינת חלק מהצופים היא סוג של עשתה את זה כבר" (חדשות הבידור, דצמבר 2015, הוט בידור ישראלי)
"הבנתי שאני סוג של לבד" (לירון, הישרדות הונדורס, דצמבר 2015)
"הרגשתי מופתעת מאוד. לא רצו להדיח אותי בכוונה, כאילו, רוב הקולות היו לג'ני, וג'ני קיבלה חסינות, ולא ידענו שזה יהיה ככה, אז זה סוג של הצחיק אותי" (הודא נקאש מהישרדות הונדורס, חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, 29.12.15)
"והגורל היה סוג של צריך להעביר לו מסרים" (זמן מיסטיקה 5, ערוץ 10, ינואר 15)
"תקשיבי, ג'ני, אני מרגישה שהיא נהייתה סוג של מושיק" (טיטי לרוסלנה על ג'ני שכורתת בריתות חדשות. הישרדות הונדורס 2015, 28, רשת) 
"והן (טיטי ורוסלנה) יישארו סוג של עירומות (לירון מתכננת עם ג'ני להדיח את טילטיל, הישרדות הונדורס 2015, 27, רשת) 
"אם אני יוצאת בשבת, זה סוג של סוגר לי את הפינה של חוסר הביטחון. זה הדבר הטוב בזה, כי לא הקהל הוציא אותי" (תניה, האח הגדול 7, 2016, מאקו)
"הרגשתי מופתעת מאוד. לא רצו להדיח אותי בכוונה, כאילו, רוב הקולות היו לג'ני, וג'ני קיבלה חסינות, ולא ידענו שזה יהיה ככה, אז זה סוג של הצחיק אותי" (הודא נקאש מהישרדות הונדורס, חדשות הבידור, הוט בידור ישראלי, 29.12.15)


הבלוג שלי באתר "הארץ". זה סוג של הצהרה


____________

לפוסט "'סוג של' זה יעני כמו", 18.7.2008, תפוז
לכל הנושאים בבלוג